6184
Sök

Behöver lite hjälp / tips bmw 320 e36 som gått in i ett räcke (bakvagnsfråga)

606 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
köpt en bmw 320i 93a e36 för en billig peng går skitfint i motorn men det finns ett litet problem! :p

bilen har gått in i ett vägräcke och fått sig en kyss så bakvagnen är lite skadad den går att köra, är inte så allvarligt men vänster bakhjul fick sig en smäll och lite bucklor på dörr / skärm... men kardanaxeln tar i nånstans misstänker att ett fäste har gått av eller om stödlagret har farit ;o tror ni att det går att få ordning på med lite kärlek och inte en allt för stor summa pengar ? var svårt att se under hur det såg ut då jag inte kunde hissa upp den men fick den såjävla billigt så ja kunde inte låta bli att köpa den :p lägger upp en bild jag tog under bilen vet inte om den kan va till nån nytta dock...

http://i51.tinypic.com/hv6tz9.jpg

Kan det lagas ska det lagas! :)

carzy
461 Inlägg
12 mars 2011
Har du kollat så inte hela bakaxeln flyttat sig?

Gjorde de på en polares när han fick lite närkontakt med mina 740 i vintras.
Då gick drivaxeln i nånstans så de lät skumt.

Team BSG

606 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
fick han ordning på det  ? nä jag vet faktiskt inte såg inte ut som så iaf hämtar hem bilen i morgon så ska hissa om den då och kolla lite nogrannare

den har ju inte fått sig en smäll med all kraft riktad mot bakaxeln fram skärm och dörr ha tagit en smäll med
Senast redigerat av jottosson (12 mars 2011)

carzy
461 Inlägg
13 mars 2011
Nae han sålde den defekt, diff huset hade spruckigt m.m.

Men de blir nog lättare när du kan hissa upp bilen och se vad som hänt. Med lite tur är
det skit lätt o fixa.

Team BSG

606 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
1 fäste till bakaxel klumpen var väck så det går nog att fixa smile

Sök