Angående: Körning på flygfält med SSC CLUB !

OUTLAW1
19 april 2011 ·

varit med på liknande arrangemang JA...
Lyssna på vad KHracing har att säga denna man har varit med om många events....han e ju drift(ig) av sig om man säger som så:-)

nexis
19 april 2011 · 21 Inlägg

vilka försäkringar finns tecknade för evenemanget????

Rupesh_87
26 april 2011 · 85 Inlägg

vad blir de för datum nu då? e de spikat nåt än?

Kör En BMW Så Har Du Inte Kört I Onödan...
BMW 320 E46 M-Sport "SilverShadow" (2002)
Nssc Skaraborgs street cars crew!
27 april 2011 · 204 Inlägg

16 Juli är det bokat !

Swedenautorace!
KHRacing
27 april 2011 ·

Nssc skrev:
16 Juli är det bokat !

Låtewr inte helt fel, men hur har det gått med försäkrningsbiten som jag påpekade från allra första början ?

Den biten som tyvärr alltför många arrangörer helt enkelt struntar i, eller är ovetande om !

Nssc Skaraborgs street cars crew!
27 april 2011 · 204 Inlägg

KHRacing skrev:

Nssc skrev:
16 Juli är det bokat !

Låtewr inte helt fel, men hur har det gått med försäkrningsbiten som jag påpekade från allra första början ?

Den biten som tyvärr alltför många arrangörer helt enkelt struntar i, eller är ovetande om !

Vi håller på och grejar med det!

Swedenautorace!
Rupesh_87
27 april 2011 · 85 Inlägg

Kalas big_smile ser fram emot de som fan! har aldrig vart me på nån sån event innan men om ja förstod de rätt så ska man åka in i flygplatsen o köra bil där inne och ev. ha möjlighet o testa bilen i något högre hastigheter än va man har lov att göra på vägarna då... men hur mkt/länge får man vara inne i flygplatsen o köra bil då?

Kör En BMW Så Har Du Inte Kört I Onödan...
BMW 320 E46 M-Sport "SilverShadow" (2002)
Nssc Skaraborgs street cars crew!
28 april 2011 · 204 Inlägg

Rupesh_87 skrev:
Kalas big_smile ser fram emot de som fan! har aldrig vart me på nån sån event innan men om ja förstod de rätt så ska man åka in i flygplatsen o köra bil där inne och ev. ha möjlighet o testa bilen i något högre hastigheter än va man har lov att göra på vägarna då... men hur mkt/länge får man vara inne i flygplatsen o köra bil då?

Jepp och inne på flygfältet får du köra hur fort du vill och hur brett hur du vill smile
Finns väl inga regler vad jag vet på inhägnat område
någon kanske kan svara på den frågan?

Swedenautorace!
Rupesh_87
28 april 2011 · 85 Inlägg

GRYYYMT de här ska bli kul!!! big_smile

Kör En BMW Så Har Du Inte Kört I Onödan...
BMW 320 E46 M-Sport "SilverShadow" (2002)
KHRacing
28 april 2011 ·

Nssc skrev:

Rupesh_87 skrev:
Kalas =D ser fram emot de som fan! har aldrig vart me på nån sån event innan men om ja förstod de rätt så ska man åka in i flygplatsen o köra bil där inne och ev. ha möjlighet o testa bilen i något högre hastigheter än va man har lov att göra på vägarna då... men hur mkt/länge får man vara inne i flygplatsen o köra bil då?

Jepp och inne på flygfältet får du köra hur fort du vill och hur brett hur du vill :)
Finns väl inga regler vad jag vet på inhägnat område
någon kanske kan svara på den frågan?

Finns massor med regler, men allt beror på vad fältet i frågan är tillåtet/godkänt för !

Kolla med han som hyr ut det som som gäller är mitt tips.

OUTLAW1
28 april 2011 ·

talar vi vårgårda flygfält är detta ett litet flygfält som inte sväljer boeing typer utan mest används för hobbyflygare samt fallskärmsklubben...så skulle jag gissa tror jag fältet har en raka på ca 2-3km.
så jag skulle gissa på hastigheter runt 200km/h vore realistiskt med tanke på bromssträckan som behövs minus utrymmet för säkerhet mm..
hade vi däremot snackat flygplats a la internationelll klass då hade det varit ordentliga hastigheter vi prata om.men men detta event kommer bli grymt bra.
Har tidigare kört dragrace(streetrace) där och till detta duger fältet utmärkt...

Roligast hade varit att ha det över ett helt dygn med dag/kväll/natt/dag körningar...med dj:s på kväll/natt och lite pary party stämmning(nej inte dricka alkohol och köra bil).Nästan som ett litet racewars fast i sverige...

ser fram emot detta event..

hedley Saaboholic
28 april 2011 · 3 129 Inlägg

rallykid skrev:
talar vi vårgårda flygfält är detta ett litet flygfält som inte sväljer boeing typer utan mest används för hobbyflygare samt fallskärmsklubben...så skulle jag gissa tror jag fältet har en raka på ca 2-3km.
så jag skulle gissa på hastigheter runt 200km/h vore realistiskt med tanke på bromssträckan som behövs minus utrymmet för säkerhet mm..
hade vi däremot snackat flygplats a la internationelll klass då hade det varit ordentliga hastigheter vi prata om.men men detta event kommer bli grymt bra.
Har tidigare kört dragrace(streetrace) där och till detta duger fältet utmärkt...

Roligast hade varit att ha det över ett helt dygn med dag/kväll/natt/dag körningar...med dj:s på kväll/natt och lite pary party stämmning(nej inte dricka alkohol och köra bil).Nästan som ett litet racewars fast i sverige...

ser fram emot detta event..

Det hade vart FETT xD

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
OUTLAW1
28 april 2011 ·

hoppas arrangören tittar,förstår och handlar..*ler*winkwinkwink

Nssc Skaraborgs street cars crew!
30 april 2011 · 204 Inlägg

Hahahaha ah det hade varit något kommer en sommar nästa år me ... smile
Just nu söker vi även folk som vill vara med och hjälpa till under dagen någon som känner sig manad kanske ?

Swedenautorace!
Masquerade Aldrig nöjd
30 april 2011 · 804 Inlägg

Funderar på att dyka upp och kolla men får upp en jäkla massa adresser när jag söker Vårgårda Flygfält. Verkar säkert helt bakom flötet nu men var är det någonstans? Vore bra om någon kunde uppdatera startinlägget med tid/plats och lite allmän information när det börjar närma sig.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Nssc Skaraborgs street cars crew!
30 april 2011 · 204 Inlägg

Självklart så kommer det göras!
bara några hundra meter ifrån macken mot göteborg!

Swedenautorace!
hedley Saaboholic
30 april 2011 · 3 129 Inlägg

Har man möjlighet att köra även om man är med och hjälper till? tongue

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Nssc Skaraborgs street cars crew!
1 maj 2011 · 204 Inlägg

hedley skrev:
Har man möjlighet att köra även om man är med och hjälper till? tongue

Aa självklart smile
Behöver folk i grillen bl.a och när det inte grillas e det bara och gasa hehe

Swedenautorace!
KHRacing
1 maj 2011 ·

berärra gärna för alla nyfikna ang hur ni löser försäkrningsbiten, jag tvivlar inte på att många vill veta.

DÅ -  de allra flesta TROR att deras trafikförsäkrning gäller på liknande events.

Eddiie Bmw Fanatiker
1 maj 2011 · 292 Inlägg

Perfekt ju ! 16 juli är inbokat ! jag o några kompisar lär komma upp ifrån malmö big_smile

Mini Cooper S "Cooper S JCW" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang