6348
Sök

Att köpa Mercedes B-klass

1 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Jag har alltid kört Mercedes och varit nöjd.Nu pratar frun om att köpa en B-klass,de är inte riktigt mercedes enligt mig.Det jag undrar är om det är ett bra köp,ang rost osv.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 mars 2011
Att Mercedes haft problem har du säkert hört, oavsett om du upplever det som överdrivet eller korrekt. B-klass är väl varken bättre eller sämre än sitt mindre syskon A-klass eller de större bakhjulsdrivna modellerna.

B-klass måste anses som ett vettigt köp tycker jag, det är en liten bil med låga driftkostnader. Men, den bjuder på mycket annat andra små bilar med låga driftkostnader inte gör: En hög sittposition med utmärkt sikt, rejäla utrymmen i klass med stora bilar och komfort och uppträdande på ett tryggt och säkert vis som är klart jämförbart med många större bilar.

Det jag läste om B-klass lät positivt, det verkar som de tre generationerna A/B-klass snarare klarar sig bättre från rosten än de större C/E-klass och de verkar hålla ihop bra. Som du kanske vet är dessa första bokstäverna i alfabetet en lite speciell konstruktion med dubbelt golv med mera? Då vet du kanske också att några reparationer är tidskrävande och därmed dyra? Tex krävde startmotor eller generatorbyte på första generationens A-klass att man lyfte ur motorn, om de hittat en bättre lösning för just detta vet jag inte men det är oavsett ingen lättmekad bil under huven och det gör förstås sitt på verkstadsfakturan.

Är ni glada i Mercedes så ser jag ingen anledning till att inte fundera på en B-klass. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök