6851
Sök

Lättaste sättet att ta bort limmade kjolar?

1 231 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
vilket är det enklaste sättet att ta bort limmade kjolar på? finns det nåt bättre sätt än kniv?

3 059 Inlägg
15 mars 2011
Ska dom vara hela när du tagit bort dom eller är det bara för att dom ska väck?

Fiskelina brukar funka.. man gör ett litet hål i limmet och stoppar i en fiskelina mellan kjolen o bilen.. sen "sågar" man genom limmet.. Men de beror kanske mycket på vad för lim du satt fast den med?

1 231 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
jag har redan tagit bort dom nu smile men trodde att dom skulle sitta som fan så jag gjorde en tråd ifall att det skulle vara så att jag behövde hjälp wink jag använde mig av en vanlig kniv och satte mellan tröskeln och kjolen smile sen satt ena stenhårt och andra kunde man typ lyfta ort direkt smile men tack för hjälpen! smile

3 059 Inlägg
15 mars 2011
Ahh, ok.. Bra att det löste sig..

1 944 Inlägg
15 mars 2011
nu har du ju redan tagit bort dem, men annars i framtiden om du vill demontera en sidokjol är det bara o fästa ena änden på en bogserlina i kjolen, och den andra i en bil, sen är det bara o trycka fullt wink kjolen släpper kan ja lova tongue

nää, skämt åtsido, bra du fick lös den så pass lätt smile
engång när jag skulle lös med en kjol som satt som fan så tog ja värmepistolen o värmde hela kjolen så limmet blev varmt, sen var det bara o sakta sakta dra lös den smile

mvh
Andreas

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Sök