2759
Sök

Trim till s40 t4?

83 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Tja ja funderar på viket trim ska ja välja till min s40 t4 01a för att få mest roligt för pengarna? är lite snål med hehe.
Bilen är utrustad med
Intercooler med 2,5" aluminium rör
3" från katalysator
sportluftfilter

typ inget som är gjort menmen^^ tips va man kan göra mer och vart man ska trimma ?

Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 mars 2011
Mest för pengarna är ju en chippning.
Sen är det väl 3 tums dowpipe som gäller...
Efter detta blir det lite mer kostsamt per hästkraft.
Senast redigerat av Busgrabb (16 mars 2011)

Autotech

Ex-08'a
113 Inlägg
17 mars 2011
lite offtoppic men jag ahr funderat på hur mycket klarar s40's t4 block jag har hört att de inte klarar så mycket att de ger upp ganska snabbt om man stressar dom eller är de bara en myt, tänkte åt 350-400hk hållet smile ?

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 mars 2011
embe skrev:
lite offtoppic men jag ahr funderat på hur mycket klarar s40's t4 block jag har hört att de inte klarar så mycket att de ger upp ganska snabbt om man stressar dom eller är de bara en myt, tänkte åt 350-400hk hållet smile ?

mycket idéer och vilda gissningar finns kring detta, så jag sammanfattade en ganska lång avhandling med vedertagna grundregler. dessa finner du i inlägg #8 i den klistrade motordatatråden.

Har du hört något annat än vad som står där så har du fått FEL information.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Rejsa ?
2 959 Inlägg
17 mars 2011
Det här med T4 block är ju väldigt beroende på om det är en 1,8 litaren eller 2.0:an
2 liters T4:an ska man nog inte gå så mycket över 300 Hkr om man vill vara på säkra sidan men 1.8:an kör man grymt mycket pulver i.
Jag har nog inte hört någon som skrotat block ? Vad säger du Torpis ?

Autotech

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 mars 2011
Nä precis, "1.8l" blocken håller bra. Det som ger sig är ofta saker runt om så som koppling, växellåda svänghjul etc.  Allt beror givetvis på hur man tar hand om prylarna.  Man kan köra hårt men även ta hand om dem och då håller det.

Lite som i köpa M3-tråden, gäller att hitta ett exemplar som är ägt av rätt sorts entusiast.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök