5348
Sök

Problem med en högtalare till en Peugeot 306

1 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Hej!

Har en stort problem med en högtalare till min Peugeot 306 -94.
Höger högtalare slutade fungera för ett tag sen.

Det var inget ljud från den på ett bra tag. Men helt plötsligt så kom ljudet tillbaka, och sen försvann det igen. Och nu är högtalaren helt död igen. Så jag tänkte att det måste vara glapp i kablarna som går till den. Så jag har skruvat upp och kollat på kablarna som sitter i högtalarna men jag ser inget problem med dom. Har även kollat högtalaren och kan inte se något fel med den heller.

Har kollat på kontakten som sitter mellan dörren och bilen och kollat på kablarna som där i mellan om de skulle vara skavda, men det verkar de inte vara.

Sen har jag tagit ut stereon och kollat kablarna där bakom. Ägaren före har varit där och pillat så det är inte "original" draget med kablarna utan det är en sockerbit där som kablarna är kopplade olika till. Men eftersom det har funkat innan så har jag bara kollat så att ingen kabel har hoppat ur och att ingen kabel ligger mot något. Men allt verkar vara som det ska.

Sen är det så att när man öppnar förardörren så slutar vänster högtalare funka, och när man stänger dörren så funkar den igen. Och jag har frågat min flickvän som ägt bilen innan hon träffa mig och hon säger att det alltid varit så. Så då har jag börjat fundera på om det finns någon strömbrytare eller något som stänger av högtalaren när man öppnar dörren?? Har aldrig varit med om något liknande innan men man vet ju aldrig med fransmän. Eller tror ni att den kan vara glapp på den sidan med?

Så vad tror ni?
Är det någon som varit med om något liknande eller är det någon som kan klura ut vad det kan vara?

Är tacksam för all den hjälp jag kan få.

Mvh
Senast redigerat av marklu (16 mars 2011)

Sök