4375
Sök

DB mätning

Herr
851 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#1
Undrar hur det ser ut med mät instrument i stockholms om rådet,

Är lite sugen att göra några mätningar och se hur man ligger till, bökigt att gissa sig till saker.

Har gärna saker på papper eller i alla fall på kamera..

Någon som har en Termlab som känner för att damma av den och mäta lite vid till felle ?

Mvh // Anders

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]

4 074 Inlägg
16 mars 2011
#2
shidapu skrev:
Undrar hur det ser ut med mät instrument i stockholms om rådet,

Är lite sugen att göra några mätningar och se hur man ligger till, bökigt att gissa sig till saker.

Har gärna saker på papper eller i alla fall på kamera..

Någon som har en Termlab som känner för att damma av den och mäta lite vid till felle ?

Mvh // Anders

Är inte säker men jag tror att Pierre på Seastream har TL...
Välkommen upp till Dalom annars! smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

451 Inlägg
16 mars 2011
#3
Jag vågar mig på en försiktig fråga: Varför vill du mäta något som våra öron inte kan tolka? Ditt ljudsystem kan mycket väl upplevas spela högre än ett annat ljudsystem som har en högre siffra på ett papper.

Herr
851 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#4
Rigan skrev:
Jag vågar mig på en försiktig fråga: Varför vill du mäta något som våra öron inte kan tolka? Ditt ljudsystem kan mycket väl upplevas spela högre än ett annat ljudsystem som har en högre siffra på ett papper.

Bara roligt att se det på papper,
Vet att det spelar galet högt enligt mina öron, det är så det gör ont i öronen,

Sedan finns det ju lite funderingar på att kanske spela på någon tävling i sommar, bara kul att se om det ens är någon ide...

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]

451 Inlägg
16 mars 2011
#5
shidapu skrev:
Rigan skrev:
Jag vågar mig på en försiktig fråga: Varför vill du mäta något som våra öron inte kan tolka? Ditt ljudsystem kan mycket väl upplevas spela högre än ett annat ljudsystem som har en högre siffra på ett papper.

Bara roligt att se det på papper,
Vet att det spelar galet högt enligt mina öron, det är så det gör ont i öronen,

Sedan finns det ju lite funderingar på att kanske spela på någon tävling i sommar, bara kul att se om det ens är någon ide...

Tack och lov för detta svaret! Jag är väldigt trött på att folk skall försöka jämföra sina siffror och dra slutsatser om vem som har bäst ljudsystem. Det är som att jämföra vems kamera som tar bäst bilder genom att bara ta hänsyn till hur många megapixlar de tar i förhållande till varandra.


Sök