6377
Sök

Prismalins mot vägtullar, någon som har testat?

3 235 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Hej, här är länken: http://www.potatisgris.se/produkter/overhead-lins.aspx

Jag undrar om någon har testat och kan säga om det verkligen är så bra som lovas på sidan?
Jag bor i Norge, och här ju det vägtullar överallt= dyrt nöje att köra på vägarna alltså:(
På sidan står det också att dem är lagliga också, så det kan vara en bra investering...

731 Inlägg
16 mars 2011
Kan inte tänka mig att den är laglig. Men kan dock tänka mig att den fungerar!

Annars kan du ju köra james bond stuk och fixa vändbara plåtar med en knapp.. haha.

Såg en fet merca som hade det i en förort i stockholm. Då var det att det drogs ner som en rullgardin för plåten, så han parkerade hur han ville.. Så fläskigt ut.

1 072 Inlägg
16 mars 2011
Varför? Konsekvenserna i Norge lär bli riktigt dryga om dom nu inser vad den gör.

Men att bo och jobba i Norge så bör du då även ha råd med vägtullar anser jag.

3 235 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Till sik:
jag frågar inte om konsekvenserna eller om vad folk anser, bara om det fungerar.
Själv är jag förresten heltidsstuderande utan rätt till studiemedel...

Till hardrox: det står faktiskt på sidan att den är helt laglig, till och med länk till domen.

Det bör ju finnas någon från Stlm-trakterna som har testat?

112 Inlägg
17 mars 2011
Jag testade på min bil för några år sedan när produkten kom ut.

Det funkade nån månad eller så sen trixade de lite med kamera vinklar på stationerna runt Stockholm.

Sen är det avgörande att nr plåten verkligen sitter vertikalt och inte lite vinklad uppåt för bästa effekt anledningen att jag vet det är att jag överklagade och fick ett foto som var taget på min bakre skylt så det var bara betala.

Bilen jag hade vid tillfället var en BMW 525 Touring och bakluckan där reg skylten sitter lutar in mot bilen.

Jag hade även skylthållarna så jag kunde ta med mig skyltarna in på natten fast jag råkade glömma det en dag och nån klåfingrig jävel var där och snodde bägge skyltarna för mig. Blev polis anmälan och tillfälliga gula skyltar tills nya kom hem i brevlådan och ett jäkla bråk med transportstyrelsen om varför jag inte skulle betala vägtullar den månaden då de hade bevis på att min bil hade minsann passerat tullarna. Jag bara garvade när jag fick se bilderna med mina reg plåtar på en Volvo 740 sedan. Jag klarade mig då jag hade både polis anmälan kvar samt att det var fel bilmärke på bilderna!

Please be patient, monkey learning to drive!

3 235 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
Tack för svaret!

Jag får väl investera i ett par och se hur det går. Här i Norge sitter kamerorna också högt uppe över vägbanan, så det är ju redan en skarp vinkel. Och på sidan står det faktiskt att man ska vinkla skyltarna lite nedåt för bästa effekt.

Sök