3322
Sök

Bil 10 000 kr klassen

2 046 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
Tjenare, vill ha lite tips på bil i 10 000 kronors klassen, inte volvo! eller saab, helst tyskt, jag är tacksamt  för svar smile
Senast redigerat av kannebanne (14 augusti 2012)

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
17 mars 2011
Finns ju hur många som helst? Problemet är ju att under 10K är det ju ett jävla lotteri att köpa nåt annat än Volvo. BMW E28/E30/E34 är väl det roligaste man kan hitta för dom pengarna, 90% av dom är ju slutkörda sopor i den prisklassen men vet man vad man ska titta på kan man göra en kanonaffär.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

2 046 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Finns ju hur många som helst? Problemet är ju att under 10K är det ju ett jävla lotteri att köpa nåt annat än Volvo. BMW E28/E30/E34 är väl det roligaste man kan hitta för dom pengarna, 90% av dom är ju slutkörda sopor i den prisklassen men vet man vad man ska titta på kan man göra en kanonaffär.

jo men har en s6a och den e rätt dyr att äga, vill ha ngn bil man kan meka med, inte som e i tiptop skick, e sugen på e36an, och lägga in en m3 motor och ha som busbil, och du fattar hur jag menar smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
17 mars 2011
Då är det väl bara att börja leta?

2 014 Inlägg
17 mars 2011
Testa att göra en sökning på forumet innan du postar en ny tråd nästa gång, köpråd angående bilar i billigare prisklasser har tagits upp ett flertal gånger här tidigare.

Tråd flyttad:

Generell felsökning (motorteknik) -> Allmänt

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

2 046 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Då är det väl bara att börja leta?

jo fast jag vet inte om jag vill ha e36, den e rolig, men den e ju inte så värst snygg, har en m3 motor men jag har inte rätt bil att lägga in den i, undrar om den e rolig i e38an ?

2 046 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
Alecci skrev:
Testa att göra en sökning på forumet innan du postar en ny tråd nästa gång, köpråd angående bilar i billigare prisklasser har tagits upp ett flertal gånger här tidigare.

Tråd flyttad:

Generell felsökning (motorteknik) -> Allmänt

okej tack så mycket smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
17 mars 2011
Det roligaste vore väl att stoppa ner den i nåt som ser långsamt ut? Typ E28 eller nåt.

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
17 mars 2011
RD_87 skrev:
Det roligaste vore väl att stoppa ner den i nåt som ser långsamt ut? Typ E28 eller nåt.

m3 sexa ? en e30 cupé hade ju varit fränt då

560 Inlägg
17 mars 2011
Gammel BENZ såklart !

2 046 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
CHEEVA skrev:
RD_87 skrev:

3.2an, där e tryck i den, men jag vill ha den i ngt som inte ser ut att ha effekt

2 046 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
Wilsgaard skrev:
Gammel BENZ såklart !

jo e sugen, 190e kanske? eller vad tycker du?

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
17 mars 2011
kannebanne skrev:
CHEEVA skrev:
RD_87 skrev:

3.2an, där e tryck i den, men jag vill ha den i ngt som inte ser ut att ha effekt

ja e30in ser ju ganska tam ut i orginal utförande... låt den stå på plåtisar och va lite skabbig i lacken så blir de ju en äkta sleeper

2 046 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
CHEEVA skrev:
kannebanne skrev:
CHEEVA skrev:

ja e30in ser ju ganska tam ut i orginal utförande... låt den stå på plåtisar och va lite skabbig i lacken så blir de ju en äkta sleeper

jo haha, men e också sugen på en merca, en gammal 190e, vi får se, smile jag kan lägga ut bilder på de, om de blir av smile

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
17 mars 2011
kannebanne skrev:
CHEEVA skrev:
kannebanne skrev:

jo haha, men e också sugen på en merca, en gammal 190e, vi får se, smile jag kan lägga ut bilder på de, om de blir av smile

du skulle du ju haft en kompressor matad merca sexa eller kanske en merca 8a i den, blir fel med bmw 6a i en benz my 2 cents

2 046 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
CHEEVA skrev:
kannebanne skrev:
CHEEVA skrev:

du skulle du ju haft en kompressor matad merca sexa eller kanske en merca 8a i den, blir fel med bmw 6a i en benz my 2 cents

jo, men jag har ingen merca motor, tänkte mest ta den jag fick av en kompis, m3 motorn, har gått 5 tusen mil, från 98a tror jag, så de kan bli en e30 smile eller e38an, den diggar jag som satan, fast den ser lite snabb ut, men snygg som attan

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
17 mars 2011
kannebanne skrev:
CHEEVA skrev:
kannebanne skrev:

jo, men jag har ingen merca motor, tänkte mest ta den jag fick av en kompis, m3 motorn, har gått 5 tusen mil, från 98a tror jag, så de kan bli en e30 smile eller e38an, den diggar jag som satan, fast den ser lite snabb ut, men snygg som attan

jo fina bilar men inte ser en 7 serie snabb ut !!

2 046 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
CHEEVA skrev:
kannebanne skrev:
CHEEVA skrev:

jo fina bilar men inte ser en 7 serie snabb ut !!

jo visst gör dom de, men den e ju jävligt snygg, och sen med den motorn blir de fränt ljud smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
17 mars 2011
Men om du ska få snurr på en stor tung E38 behöver du ju nästan vässa motorn. En E38 är ju på ca 300hk från början, det blir liksom lite meningslöst. Så man ha lite snurr på en E38 lär man ju behöva 400hk+

2 046 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Men om du ska få snurr på en stor tung E38 behöver du ju nästan vässa motorn. En E38 är ju på ca 300hk från början, det blir liksom lite meningslöst. Så man ha lite snurr på en E38 lär man ju behöva 400hk+

jo, kan ju mata in en kompressor när jag har råd? smile

Sök