Hej!
Ny här på forumet, halkade in här alldeles nyss alltså. Till frågan. Har nyligen bytt bil, från en Combi-Coupe till en Sedan (Peugeot 605SRTi). Jag flyttade över ljudet från den gamla bilen till den nya, fungerar väl ganska bra, låter okej. Baslådan byggde jag själv efter Combi-Coupe bilen, en portad låda med 2st 12tums element. Lät väldigt fint och bra i den förra bilen, nu har basen försvunnit en hel del i min nya bil, trots olika placeringar i bagageluckan ( basarna riktad mot ryggstödet, portarna ligger fria, alltså inte helt tryckt mot ryggstödet). Jag är väldigt intresserad och tycker det är väldigt roligt det här med billjudsbyggen så jag tänkte ge mig på någon ny konstruktion som passar bättre i en sedanbil. Har läst att exempelvis bandpasslådor kan vara en bra lösning. En bandpasslåda är inget jag vill bygga på egen hand, så den ideén skippar jag. Har däremot lite funderingar på att skära ur hatthyllan och bygga en ny portad låda med nya element, som passar in precis i hatthyllan, alltså kommer fronten på lådan ersätta hatthyllan. Det jag nu undrar är om någon har erfarenhet av denna lösning, och hur pass effektivt det är, dåligt bastryck, bra bastryck? Osv. . Annars får ni gärna komma med andra lösningar som lämpar sig bra i en stor Sedanbil, typ av låda, placering i bagageutrymmet and so on.
Tacksam för svar!