5271
Sök

Bränsleförbrukning på en 740 samt tankmätaren

555 Inlägg
28 juli 2006
Trådstartare
Min bränsleförbrukning ligger 1-1.2liter/mil på landsväg och det tycker jag är lite väl mycket med tanke på vad folk i blocket skriver att deras drar 0.8 och jag antar att de menar landsväg eftersom det är omöjligt att få lägre än de siffrorna, undrar om en B234F motor ska kunna komma ner i de siffrorna ? Jag har bytt oljefilter, motorolja, luftfilter, tändstift.. vad mer ska jag byta ut?

Dessutom har jag lite problem med tankmätaren, den är lite defekt, men inte lika mycket som folk har skrivit i andra trådar (har sökt i gamla trådar).. Den vinglar bara lite när man kör, men man vet ändå ungefär hur mycket bensin man har kvar, är detta tankgivaren eller är det tankmätaren som har gått sönder?

Sista frågan, om jag säljer min 740 idag, vad ska jag begära? vill gärna veta rimligt pris ifall jag skulle vilja "uppgradera" mig lite

Det är en 740 GLT 16v årsmodell 90 väldokumenterad servicebok, endast min familj som har ägt den.
Den har kört ungefär 18650mil, fungerande AC, C-lås med fjärrstyrt larm, ABS bromsar.. några saker värt att nämna för att klargöra lite mer om utrustningen.. har lite bilder som kan visa i vilket skick den är. Blev utsatt för stöld för ett tag sedan så stereon fattas en plastgrej runt omkring den..
Senast redigerat av lanred (28 juli 2006)

Rallytok
165 Inlägg
28 juli 2006
Fråga 1: Om man planerar sin körning så kan man nog komma ner till 0,85-0,9 liter/milen. Läs om ECO-driving.

Fråga 2: Det är tankamaturen som sitter i tanken som är kass. Har för mig att den kostar 1100:- på volvo och jag anser att det är bortkastade pengar för att dom håller inte så länge, nog bättre att det är som det är.

Fråga 3: Kolla på blocket och bilda dig en uppfattning om va folk begär för en sådan bil du har.

Ha det.

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93

555 Inlägg
28 juli 2006
Trådstartare
1. Tror inte man kan köra sparsammare än vad jag gör nu

2. OK tack för svaret

3. Finns så många att välja mellan, de som har ungefär samma miltal begär 19000-24000 men vet inte om de säljs för det priset, vill veta vad folk är redo att betala och inte vad annonserna skriver ut för priser..

Sök