GPS/Multimedia för VW

Ste_gev
19 mars 2011 · 34 Inlägg

Hej,

Har funderingar på att köpa GPS/Multimedia till min bil och är lite osäker på vad som egentligen gäller. Då RNS-510 är tok för dyr så kollar jag på piratkopior, som för all del tillverkas i samma fabrik.

Lite frågor och funderingar:

Då det är piratkopia så kan det vara så att grejerna inte fungerar felfritt. Era erfarenheter här?

Hurdan är kvaliten på dessa som säljs på Ebay jämfört med ex RNS-510?

Det finns en uppsjö med modeller där alla nästan ser likadana ut. Vilken modell att satsa på? Jag är då främst intresserad av GPS, BT, Spela musik via USB, Telefon samt lite annat.

Era funderingar vad det gäller pirat vs Orginal?



tack för svar

/Stefan

Volkswagen GTI "White Candy" (2010)
michieff ljudfantast
19 mars 2011 · 1 372 Inlägg

Det viktigaste att komma ihåg är väl att du kan få precis vilket skit som helst om det är totalt okänt. Finns det ingen information på andra forum om navin du söker?

Ste_gev
20 mars 2011 · 34 Inlägg

Jag letar väll inte efter en speciell modell då de flesta verkar ha samma specifikation, mer eller mindre. Vad jag har läst på vissa forum är att de beroende på modell kan ha en del buggar.

Volkswagen GTI "White Candy" (2010)
12VoltSverige
21 mars 2011 · 198 Inlägg

Du ska vara riktigt försiktig med alla halvfabrikat som kastas runt där ute, alla lovar guld och gröna, men samtliga strular kroniskt, är det inte kass radiomottagning så strular blåtanden, strular inte blåtanden så är micken för dålig, är inte micken för dålig så strular navigatorn osv osv osv.

Råder dig att köpa en riktig enhet istället, från ett av de stora fabrikaten, sen köper du en VW-ram och ett rattfjärr-interface.

Du kanske får tulla lite på alla funktioner "OEM"-kopiorna skryter om (och bara levererar halvvägs), men istället får du en spelare som har bra ljud, garanti, stabil och uppdaterbar blåtand, kartuppdateringar osv, plus att om du köper den i en riktig butik får du support och den hjälp du behöver.

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang