4299
Sök

Reparera skev dörr, enbart svetskunnig runt Värnamotrakten?? (Jönköpings län)

440 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Hej!

Kanske helt fel forumdel osv. men den lokala verkstaden kan inte ta in min bil förrän LÅNG tid framåt verkar det som.

Men men, fick en tvåa på besiktningen eftersom förardörren är sne(!), den saknade även ytterhandtag då jag besiktigade den eftersom jag råkat dra av handtaget tidigare när kylan var som värst.

Går att öppna dörren "utan problem" men när man stänger den så måste man lyfta den lite försiktigt och dra igen den ganska hårt.

Ett nytt handtag är nu ordnat (tog väääldigt många timmar så knepigt som det var monterat).

Efter handtaget var fixat så gav jag mig på dörren, men upptäckte till min förvåning att gångjärnet är det inga fel med, inte heller dörren, utan stommen som gångjärnet fäster i är mjukt :O

Det går heller inte att komma runt bakom stolpen/chassit och skruva beslag eller liknande, eftersom det är täckt chassi, så man måste utföra reparationen framifrån där gångjärnet är, så det enda jag kan tänka mig är svetsning med extra metall kanske?

Hur som helst, jag har ALDRIG svetsat och kan inte få tag i en svets just nu, kanske hade gått om någon månad eller så.

Så jag ger det ett försök att skriva här om det finns någon runt Värnamotrakten som har svets, och kan svetsa och justera dörren, det behöver inte bli "supersnyggt" vid just gångjärnet, det kan jag ordna senare. Jag lämnar givetvis framskärmen demonterad så att man enkelt kommer åt, men dörren monterad så att man kan se resultat.

Hör av er via PM i sådana fall MED PRISUPPGIFT, den 30:e åker jag till verkstad annars..

Mvh!

440 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Har nu fått svar och kommer svetsa dörren i veckan som kommer smile

Sök