5353
Sök

Råd vid köp av 4" bilhögtalare

Svetsare
3 150 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
#1
Tjena!

Är askass på billjud så behöver lite hjälp, vad är bra och vad är dåligt?
Ska man ha 2 eller 3-vägs högtalare? Vad ska man ha?
Det är till A100an.



Som ett exempel vilken är bäst på denna sidan och varför? Vilken är sämst och varför?
http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … lare-4-tum



Edit]  Undrar också om det skulle bli nån märkbar skillnad om man byter till nyare? Dom som sitter i är garanterat från -82 eller tidigare.
Senast redigerat av ZonaX (20 mars 2011)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
5 852 Inlägg
20 mars 2011
#3
Ska du driva på steg eller stereon?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Svetsare
3 150 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
#4
tujbo skrev:
Ska du driva på steg eller stereon?

På stereon hade jag tänkt så jag slipper dra nya kablar, är det nåt problem eller?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

5 852 Inlägg
20 mars 2011
#5
Nej absolut inte men något man måste veta innan man tipsar.

DLS 224 är min rekomendation

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Svetsare
3 150 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
#6
tujbo skrev:
Nej absolut inte men något man måste veta innan man tipsar.

DLS 224 är min rekomendation

På din hemsida står det "Enhet:st" men på andra ställen för samma pris levereras dom parvis, felskrivning eller?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

5 852 Inlägg
20 mars 2011
#7
Min webleverantör tillåter inte per par men som sagt det är per par.

Mvh

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Svetsare
3 150 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
#8
tujbo skrev:
Min webleverantör tillåter inte per par men som sagt det är per par.

Mvh

Ok  smile  I'll keep that in mind   wink


Ni får gärna fortsätta kolla på länken i första inlägget och säga vad ni tycker  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX


Sök