6965
Sök

Knapp för start av bil Golf3 Vr6 -93

243 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Hejsan , vet ej om jag är på rätt sida av forumet är jag inte det så flytta istället för att stänga tråden tack.

Till mitt problem! Någon av alla ägare till min Golf 3 vr6 har satt en knapp upp till vänster om stereon , måste slå på tändningen & sedan trycka på knappen för att starta motorn. Någon som har erfarenhet utav detta? Varför vill man ha det så , är det för att det är nått strul med tändningen , är det för att man tycker det är fränt , förstår inte riktigt men själv tycker jag ju att det är skönare att bara vrida nyckeln för att kunna starta.

Det händer inget om jag trycker på knappen när inte tändningen är på som sagt , hur kan jag göra för att montera bort detta? Kan det vara så enkelt som att bara ta bort knappen & löda ihop dessa kablar tro?

Tacksam för hjälp jag kan få , har inte försökt något ännu då jag inte är så kunnig & vill inte kortsluta eller förstöra något. / Kalle

1 319 Inlägg
20 mars 2011
trycka på knapp = kortsluta kablar. löda ihop kablar = samma funktion som konstant intryckt knapp.
Jag hade problem med min 240, att tändningslåset strulade, så jag drog lite kablar och startade med en knapp. Kan väll vara något liknande kanske? Kontakten vid tändningslåset kanske har strulat och han har dragit startfunktionen till knappen, skulle jag tippa på. Däremot tror jag inte detta riktigt är avancerad motorteknik, snarare bil el wink

_----------'

243 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Ok tack för tips , kanske ska överlåta det till någon som vet mer sen då tongue ska ev byta lås till allt ändå...

Sök