5151
Sök

Vad är det som gör att huvudenheterna från Pioneer får ljudet att låta så bra?

193 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Hej.

Jag har prövat mig igenom ett flertal huvudenheter från olika märken med olika högtalarsystem, men med Pioneer så låter det ALLTID bäst.

Jag har prövat Panasonic, Kenwood, Alpine, Sony, Denver, Blaupunkt och Pioneer i både originalsystem i Volvo och Subaru samt eftermarknadsprylar från JBL, Kenwood, Sony, Gas och MDS. I alla sammanhang så har alltid pioneer låtit bäst.

Ett exempel:

När jag körde med originalljudet i en V70 -97 så var det suveränt ljud och bra basåtergivning då jag använde Pioneeren, när jag bytte till panasonicen så försvann basåtergivningen men det var gott om diskant. Hur jag än fipplade och höll på så kunde jag inte få den basåtergivning och kvalité på ljudet som jag fick med pioneern. Och jag kunde inte höja alls mycket innan det började rassla i högtalarna, när jag satte tillbaka pioneerstereon så gick det höja mycket mer utan att det lät dåligt med andra ord ljudet var suveränt igen. Och med lite inställningar så var det ännu bättre.

Det vore lite kul att veta vad det är som gör att det låter så bra.

Så är det någon där ute som vet så får ni gärna dela med er! smile

Tacksam för svar!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 mars 2011
ang basåtergivningen så skulle jag tro på att det är Pioneer´s Mosfet som gör det lilla extra.
Ren chansning nu. smile

C H E V R O L E T <3

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
22 mars 2011
sj  gillar jag bäst kenwoodens inbyggda förstärkare fast dom jag testat har lätt blivit överhettade pions inbyggde spela rätt så bra men varmare ljud i kenwooden:) alpin tycker jag låter skit från deras inbyggda men när man kompleterar steg till alpine så låter de suveränt:)

6 851 Inlägg
22 mars 2011
Själv skulle jag säga att Pioneer är en av de tråkigaste i ljudet. orkeslös,kall och inget kul. Kenwood ligger på min lista i toppen när det gäller inbyggda effekten, Alpine och Kenwood är bäda väldigt bra, men helt olika i ljudet. Alpine är mera välljudande, medans Kenwooden är mer rockande. Pioneer är i min öron enbart tråkig.
Sedan det med Mosfet..det finns i fler en Pioneers HU..tex. Kenwood så det kan inte bero på det wink

16 197 Inlägg
22 mars 2011
själv körde ja me pioneer P88 vädigt länge innan ja bytte till alpine "105" med imprintbox..

kan säga att ja aldrig kommer byta tillbaka till P88an.

de låter såå mycke trevligare me alpine uppsättningen.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök