4184
Sök

Ljudbygge Vw Vr6 Sharan - HJÄLP -

9 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
Jag håller på att bygga ljud i Sharanen. Till det hela, jag har kopplat in 3 slutseg - 1 på 600 watt till dörr högtalarna då dom är på 150w vardera. Ett till baslådan på 300 watt och den basen ligger på 250 watt, sedan det 3 till diskanterna på 200 watt. Jag har dragit 2 st slustegskablar ifrån steron till slustegen och kopplat jorden i chassit, Plus ifrån pluskabeln på batteriet, Remote ifrån stereon.

Jag har kopplat - Steg 1 Plus ifrån batteri, Jord ifrån Chassi och remote ifrån stereon och stegkabel ifrån stereo, Steg 2 samma som steg 1 fast remote tagen ifrån steg 1, steg 3 Slutstegs kabel tagen ifrån Stereo 1 och jord ifrån Chassi och plus ifrån steg 1 likväl remote. Allt är alltså kopplat ihop.

Till problemet, jag får ingen direkt bas, bara lite dunk dunk, har försökt att skruva upp men utan resultat. Till problem 2, Stereon urladdar bilen så nu vägrar den starta och batteriet är ur laddat. Vad kan man göra för att undvika detta i framtiden ? och ha en stereo som fungerar bra utan att ladda ur bilen. Visst brusljud kan även komma vid 50% volym.

DLS
1 147 Inlägg
23 mars 2011
Skriv alltid ner exakt vad det är för grejor du har så är det lättare att hjälpa dig.

9 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
huntelaar skrev:
Skriv alltid ner exakt vad det är för grejor du har så är det lättare att hjälpa dig.

Okej sorry ny som man är

4 st DLS högtalare 150 watt vardera
4 st diskanter DLS Tyvärr så vet jag inget om dom.
1 baslåda MDS 250 WATT 12 tum

1 slutsteg - Marquant 600 W - Går till 4 DLS högtalarna 4x150 watt
1 slutsteg - Nicama 300  w - Går till basen
1 slutsteg - MACROM 2X100 - Går till diskanterna

Stereon är en Sony XPLOD 100Db+ Modell CDX-GT700D
Basen är en MDS FANATIC Power tror det var 250 w ???

DLS Högtalarna är direkt kopplade på slusteg likväl som diskanter och bas.
Inget draget ifrån stereon bara slustegs kablar till slutstegen.

DLS
1 147 Inlägg
23 mars 2011
Har du inte delningsfilter som du har högtalare och diskant inkopplat i?
Vad är det för DLS högtalare? Kitsystem eller Koaxialer?

Sen när man pratar watt är det endast RMS watt som är det viktiga. Är de du listat i PEAK eller RMS?

Sen om du skriver MDS 250 watt Bas så säger det mig ingenting. Det alla vill ha reda på är exakt modellnamn. Detta för att kunna se vad för OHM basen ligger på och om det är så att du har kopplat fel någonstans. Tex om du fasvänt högtalarna fel eller liknande.
Senast redigerat av huntelaar (23 mars 2011)

9 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
huntelaar skrev:

Sen när man pratar watt är det endast RMS watt som är det viktiga. Är de du listat i PEAK eller RMS?

Sen om du skriver MDS 250 watt Bas så säger det mig ingenting. Det alla vill ha reda på är exakt modellnamn. Detta för att kunna se vad för OHM basen ligger på och om det är så att du har kopplat fel någonstans. Tex om du fasvänt högtalarna fel eller liknande.

Jo det sitter 4 st DLS Delningsfilter.
Har inte mer i huvudet just nu.
Det viktigaste just nu är strömmen då den laddar ur.

Har du förslag? Remoten stänger av stegen men den verkar dra ändå.

ljudfantast
1 372 Inlägg
23 mars 2011
MrVr6 skrev:
huntelaar skrev:

Så steget drar ur batteriet avstängt?

9 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
michieff skrev:
MrVr6 skrev:
huntelaar skrev:

Så steget drar ur batteriet avstängt?

Yes det gör det, konstigt nog då alla 3 steg har släckt lampa vid avstängning med nyckel även stereon stängs av. Kan det ligga och dra någonstans? utan att det syns.

ljudfantast
1 372 Inlägg
23 mars 2011
Om stegens lampor är släckta så ska de inte tjuvdra ström, men det klart det GÅR. Stereon å andra sidan kan ju ligga och tugga minnesström om det är nåt fel på den, alltså strömmen den använder sig av för att hålla inställningar och funktioner i minnet.

edit: Har du provat med en annan stereo för o se om det är stereon som är boven i dramat?
Senast redigerat av michieff (23 mars 2011)

Sök