23 mars 2011
Trådstartare
Jag håller på att bygga ljud i Sharanen. Till det hela, jag har kopplat in 3 slutseg - 1 på 600 watt till dörr högtalarna då dom är på 150w vardera. Ett till baslådan på 300 watt och den basen ligger på 250 watt, sedan det 3 till diskanterna på 200 watt. Jag har dragit 2 st slustegskablar ifrån steron till slustegen och kopplat jorden i chassit, Plus ifrån pluskabeln på batteriet, Remote ifrån stereon.
Jag har kopplat - Steg 1 Plus ifrån batteri, Jord ifrån Chassi och remote ifrån stereon och stegkabel ifrån stereo, Steg 2 samma som steg 1 fast remote tagen ifrån steg 1, steg 3 Slutstegs kabel tagen ifrån Stereo 1 och jord ifrån Chassi och plus ifrån steg 1 likväl remote. Allt är alltså kopplat ihop.
Till problemet, jag får ingen direkt bas, bara lite dunk dunk, har försökt att skruva upp men utan resultat. Till problem 2, Stereon urladdar bilen så nu vägrar den starta och batteriet är ur laddat. Vad kan man göra för att undvika detta i framtiden ? och ha en stereo som fungerar bra utan att ladda ur bilen. Visst brusljud kan även komma vid 50% volym.