Hur vet man vad som är färgkod?

Asjobom BMW owner
23 mars 2011 · 63 Inlägg

Jag har hittat massa koder under huven på min 850 men hur ska man veta vilka siffror som är färgkod? och vart ska man beställa färg billigast?

Have a nice day! ;)
Volvo V70 D5 AWD "Pappas herrgårdsvagn" (2005)
Benni86
23 mars 2011 · 167 Inlägg

Asjobom skrev:
Jag har hittat massa koder under huven på min 850 men hur ska man veta vilka siffror som är färgkod? och vart ska man beställa färg billigast?

Färgkoden brukar oftast stå på tröskeln vid förardörren.. Öppna och kolla om där sitter ngn lite klisterlapp.. Eller kolla instruktionsboken..

schnauz
23 mars 2011 · 1 758 Inlägg

Färgkoden har formatet XXX-XX där de första tre siffrorna är själva färgen. De sista två anger tillverkare, bas och klarlack.
Om det är 850n du har uppe här på garaget så är koden antagligen 601. Ser så ut på bilderna.

Senast redigerat av schnauz (23 mars 2011)

Asjobom BMW owner
23 mars 2011 · 63 Inlägg

okej tack för svar smile

Have a nice day! ;)
Volvo V70 D5 AWD "Pappas herrgårdsvagn" (2005)
RedWidow
23 mars 2011 ·

Din färg kod sitter på vänster sida i motorutrymmet på volvo 850 tror du har färg kod 600 någonting

Christian S
23 mars 2011 · 4 816 Inlägg

saababenni skrev:

Asjobom skrev:
Jag har hittat massa koder under huven på min 850 men hur ska man veta vilka siffror som är färgkod? och vart ska man beställa färg billigast?

Färgkoden brukar oftast stå på tröskeln vid förardörren.. Öppna och kolla om där sitter ngn lite klisterlapp.. Eller kolla instruktionsboken..

det gör det inte på nån volvo bil wink och har inte sett att det står där på något annat bilmärke heller för den delen vad jag kan komma på just nu.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
weklun
23 mars 2011 · 46 Inlägg

jag tror du har samma färg som jag 601=)

schnauz
23 mars 2011 · 1 758 Inlägg

Christian S skrev:

saababenni skrev:

Asjobom skrev:
Jag har hittat massa koder under huven på min 850 men hur ska man veta vilka siffror som är färgkod? och vart ska man beställa färg billigast?

Färgkoden brukar oftast stå på tröskeln vid förardörren.. Öppna och kolla om där sitter ngn lite klisterlapp.. Eller kolla instruktionsboken..

det gör det inte på nån volvo bil wink och har inte sett att det står där på något annat bilmärke heller för den delen vad jag kan komma på just nu.

På S40, V50 och C30 sitter det en klisterlapp i passagerardörröppningen där bland annat färgkoden finns.

weklun
23 mars 2011 · 46 Inlägg

det står under huven på förar sida långt fram på 850...

Asjobom BMW owner
6 april 2011 · 63 Inlägg

jo det fanns under huven smile har köpt färg nu smile

Have a nice day! ;)
Volvo V70 D5 AWD "Pappas herrgårdsvagn" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang