8083
Sök

Bilstereoproblem! Vred upp ljudet, och stereon blev svart!

206 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
Hejsan!

Rätt grön på dehär med billjud, men jag kopplade i alla fall in slutsteg och baslåda. Fungerade skitbra tills jag skulle testa lite och vred upp ljudet och "pop" sa det och stereon blev svart.

Bilen är en bmw e46 320i -03.
Stereon är alpine Cde 9882Ri med addapter (runda stift).

Stereons säkring är hel och jag har kollat bilens nr 7 och 41, båda hela..

Kan tillägga att jag inte har dragit direktström ifrån batteriet utan både gul och röd ifrån stereon sitter med röd ifrån adaptern.

Skulle vara hyggligt om någon stereokunnig kunde lösa detta problem eller komma med förslag på vad jag ska kolla. smile

/Tack på förhand! smile
Douglas

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..

FOX Galning!
313 Inlägg
23 mars 2011
Hur har du jordat? och mm2 på kablarna?smile
Senast redigerat av Krille_Fox (23 mars 2011)

Supraman
2 300 Inlägg
24 mars 2011
Mät så ström verkligen komer fram.
Och koppla ifrån så att stereon får nolla sig, hjälper inte det finns risk att stereon har gått sönder.
Anledningen kan va svårt att fastställa men man får kolla så att allt sitter som de ska så de inte finns någon kortis någonstan.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

206 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
Krille_Fox skrev:
Hur har du jordat? och mm2 på kablarna?smile

Menar du till slutsteg?
De borde väl inte spela någon roll för stereon? Eller?
Men jag har iaf 21 mm2 till både ström och jord.

Stefan Varberg skrev:
Mät så ström verkligen komer fram.
Och koppla ifrån så att stereon får nolla sig, hjälper inte det finns risk att stereon har gått sönder.
Anledningen kan va svårt att fastställa men man får kolla så att allt sitter som de ska så de inte finns någon kortis någonstan.

Tack för tipsen! smile Kan det spela någon roll att jag inte har direktström? Ska dra in de med, men har inte hunnit.

DLS
1 147 Inlägg
24 mars 2011
Har du dålig jord till slutsteget kan det i värsta fall få för sig att jorda genom signalkablarna rätt in i din stereo och det kan vid ett snällt fall bränna signaljorden.

206 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
huntelaar skrev:
Har du dålig jord till slutsteget kan det i värsta fall få för sig att jorda genom signalkablarna rätt in i din stereo och det kan vid ett snällt fall bränna signaljorden.

Åfaan!
Jag jordade på samma ställe som bakljusen.

Sök