6883
Sök

Bilen drar snett efter hjulbyte?

12 086 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
Skiftade precis till sommardäck. Innan bytet gick bilen spikrakt och utan att den spårade vidare mycket.
Nu när jag har sommardäcken på drar bilen åt vänster. Har det med hjulen att göra eller är det en sne framvagn som inte märkes innan? Bilen är lika hög på båda sidor, aningen högre på vänstersidan till och med.

Vinterdäcken är 215/55-16, sommardäcken är 225/45-17.

998 Inlägg
24 mars 2011
kan vara olika däck tryck, eller så kan det ha med hjulen att göra, hade samma sak på min bil förra året köpte 2 nya fram däck och det försvann, gjorde även hjulinställning men allt var bra där.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 mars 2011
Jag har haft däck med det problemet, SAVA hette dom och har meföljt 2 bilar jag haft. Helt jävla odugliga!

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

998 Inlägg
24 mars 2011
RD_87 skrev:
Jag har haft däck med det problemet, SAVA hette dom och har meföljt 2 bilar jag haft. Helt jävla odugliga!

Haha precis dom däcken var det, värsta skit däcken jag har haft.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 mars 2011
LordLife skrev:
RD_87 skrev:

Haha precis dom däcken var det, värsta skit däcken jag har haft.

Skönt att det inte bara är jag! Amazonen blev så tungstyrd att jag vände efter 2km och satte tillbaka vinterdäcken, Bmw´n spårade så in i helvete.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

12 086 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
Haha.. jag körde Sava i vintras på en 525iX jag hade.. funkade bra smile

I alla fall, tack för dom svaren. Jag ska testa att montera mina sommardäck från den svarta. De borde ju ge en hint.

Sök