4819
Sök

Val av Sportstolar, ratt mm.

603 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
Hej!
I sommar är tanken att jag ska utöva mina färdigheter som förare.
Bilen är en Peugeot 306 GTI -00.

Jag har funderingar på riktiga stolar, ratt, ...behöver/har jag nytta av det eller något annat?

Det finns en djungel i mina ögon, Sparco, MOMO, andra (mindre kända?) märken. Racingstolar, Tuningstolar... Alla märken har många olika modeller inom varje kategori. Och många ser lika dana ut i mina otränade ögon.

Så, kort och gott, vad ska jag ha för något?

Bälten: 4-punkt, 6-punkt... även där finns ett par olika modeller, vad är skillnaden och samma sak där, vad ska jag ha?

Blir jag något gladare av att byta ratt eller är det mest för att det ska se snabbt ut i kockpit?
Om det finns anledning att byta så ställer jag samma fråga här, vad är skillnaden på olika modeller och vad rekommenderas?

Mvh Sebastian

In hoc signo vinces

Arn Racing
166 Inlägg
25 mars 2011
ratt skulle jag rekommendera att du köper en sådan som jag har, riktigt greppvänliga! MPH drifter tror jag den heter. sen har du väl kanske inte "nytta" av den men det blir helt klart mer körglädje enligt mig!
Sen sportstolar vet jag inte riktigt men det är skönt att sitta stil när det svänger ordentligt:P

Arn Racing
383 Inlägg
26 mars 2011
Sportstolar är helt klart värt .. sitter så mycket bättre än vanliga säten.. tycker jag smile

Arn Racing

Sök