6209
Sök

Köpråd: Vilken begagnad Volvo är bäst?

4 330 Inlägg
26 mars 2011
RD_87 skrev:
Förstår inte varför du inte vill ha kombi? Det är väl det bästa med en Volvo? Man köper ju inte Volvo 700/900 för designen iaf, så lite lastutrymme har väl aldrig skadat någon.

Alla vill inte ha kombi, jag tycker dom är fula. Gillar sedanen mycket bättre. Och hur ofta behöver man ha kombi? Om man inte har barnvagn vill säga?
Senast redigerat av zemet (26 mars 2011)

VOLVO / VW / FORD
401 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Förstår inte varför du inte vill ha kombi? Det är väl det bästa med en Volvo? Man köper ju inte Volvo 700/900 för designen iaf, så lite lastutrymme har väl aldrig skadat någon.

Nja, nu vet jag inte hur du menar hmm

Har du sett de nyare Volvobilarnas utrymme?
Dem är så små att man knappt kan lasta en större resväska..

Designen nu är mjukare och tjockare och säkrare bilar. Ljuddämpande material är ett måste, tycks det.
Mycket svårare att stoppa in saker där bak.

Farsans S60 har 1,2 decimeter tjocka dörrar och är inte bred, vilket gör att jag får nästan cellskräck i bak på dem när jag åker med.

Lastutrymmet på de gamla bilarna, oavsett kombi eller inte är betydligt större smile

De gamla bilarna var också fyrkantiga i formen även med bagageluckan.

VOLVO / VW / FORD
401 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
zemet skrev:
RD_87 skrev:

Alla vill inte ha kombi, jag tycker dom är fula. Gillar sedanen mycket bättre. Och hur ofta behöver man ha kombi? Om man inte har barnvagn vill säga?

TACK, "zemet"!

Du verkar förstå vad som är snyggast iaf smile

Kombi är bara om man har saker som är stora nog att lasta och bökiga att få in.

Sedan - modellerna är betydligt snyggare.

En jäkligt stor nackdel med kombi är också att det stänker upp vägsalt och partiklar snabbare pga virvlarna som blir.

En sedan behöver man sällan tvätta rent. Hade det jäkligt svårt med min golf 2.
Blev skit och salt efter en vanlig färd pga damm och skit från vägbanan sad

VOLVO / VW / FORD
401 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
steifan skrev:
RD_87 skrev:
Man köper ju inte Volvo 700/900 för designen iaf

Det kan man nog göra wink

Självklart för designen och...motorerna.

Slitstarka motorer som rullar minst 50.000 mil smile

1 311 Inlägg
26 mars 2011
http://www.blocket.se/vasterbotten/Fin_ … =3&w=2

Varken miltalet eller priset stämmer in på vad du vill ha, men jävligt fräsch verkar den iaf.

VOLVO / VW / FORD
401 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
Infinity_90 skrev:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Fin_Volvo_740_32795368.htm?ca=3&w=2

Varken miltalet eller priset stämmer in på vad du vill ha, men jävligt fräsch verkar den iaf.

Jo, den var inte dum...men lite för långt att åka.

711 Inlägg
26 mars 2011
Mike_87 skrev:
Infinity_90 skrev:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Fin_Volvo_740_32795368.htm?ca=3&w=2

Jo, den var inte dum...men lite för långt att åka.

Bara att ha spypåsen redo då,för den röda inredningen är inte vacker.

1 168 Inlägg
26 mars 2011
s90 utan tvekan, där får du utrustning, leta bara så kommer du hitta den perfekta och det tar inga många dagar tills den dyker upp smile dom kostar inte mycket heller.
och åk och testkör den själv, så får du känna själv om du tycker den är slö eller inte.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
27 mars 2011
steifan skrev:
RD_87 skrev:

Jo om man tycker att vinkelhakar är vackra och pryder sina väggar med sådana, då är det klart att man får kåtslag av Volvo 7/900 tongue
Skämt åsido, kombin är ju snyggare, speciellt med sänkfjädar och lite stiligare fälgar.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

VOLVO / VW / FORD
401 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
jimmzzan skrev:
s90 utan tvekan, där får du utrustning, leta bara så kommer du hitta den perfekta och det tar inga många dagar tills den dyker upp smile dom kostar inte mycket heller.
och åk och testkör den själv, så får du känna själv om du tycker den är slö eller inte.

Precis...
...i dem tankarna är jag.

S90 eller 960 lutar det åt.

TACK FÖR DET SMARTA SVARET wink

4 330 Inlägg
27 mars 2011
Vad har du tänkt använda bilen till? Vill du ha en snygg crusingbil med massa lyx eller vill du ha lite hårdare busbil med massa extra utrustning?

Vill du ha crusingbilen så 960 annars köp en väl utrustad 7/940 turbo. Då får du en rolig bil med massa utrustning men inte lika nice inredning som 960. Men roligare motor och vxl låda.

VOLVO / VW / FORD
401 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
zemet skrev:
Vad har du tänkt använda bilen till? Vill du ha en snygg crusingbil med massa lyx eller vill du ha lite hårdare busbil med massa extra utrustning?

Vill du ha crusingbilen så 960 annars köp en väl utrustad 7/940 turbo. Då får du en rolig bil med massa utrustning men inte lika nice inredning som 960. Men roligare motor och vxl låda.

Nja, svårt att säga.

Lite av varje, faktiskt.

Motoreffekt ska de va och även lyx med mycket utrustning. Ingen sönderskruvad. Allt ska va' original!
Men isåfall blir det S90 med 200HK.

Är inte det 3Liters motorn som är så stark?

Isåfall blir det en sån smile

/MIKE_87

huh?
10 427 Inlägg
27 mars 2011
RD_87 skrev:
steifan skrev:
RD_87 skrev:

Jo om man tycker att vinkelhakar är vackra och pryder sina väggar med sådana, då är det klart att man får kåtslag av Volvo 7/900 tongue
Skämt åsido, kombin är ju snyggare, speciellt med sänkfjädar och lite stiligare fälgar.

Kombin ser ju förjävlig ut i jämförelse wink

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
28 mars 2011
steifan skrev:
RD_87 skrev:
steifan skrev:

Nää, där är du ute och cyklar wink Den enda Volvon med skaplig design efter -75 är väl 965/v90? Det skulle jag faktiskt kunna tänka mig en. Synd bara att det alltid är invalidaggregat i dem.

huh?
10 427 Inlägg
28 mars 2011
RD_87 skrev:
steifan skrev:
RD_87 skrev:

Nää, där är du ute och cyklar wink Den enda Volvon med skaplig design efter -75 är väl 965/v90? Det skulle jag faktiskt kunna tänka mig en. Synd bara att det alltid är invalidaggregat i dem.

242 GT? wink

Jo 960 "facelift" är fina, dock är det lite störande med "olika" skärmkanter fram och bak. Går inte ihop riktigt.. .. . tongue (whinewhinewhine)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
29 mars 2011
242GT kunde jag faktiskt tänka mig, den hade jag fan glömt. Jag har sagt att om jag ska ha nån mer 240 så ska det vara en 245 GLT 1980, inte för att den är så jävla vacker direkt men -80 är sista året med gamla brädan och första året med B23E.
Fan man har samlat på sig för mycket onödigt Volvo-vetande tongue

VOLVO / VW / FORD
401 Inlägg
30 april 2011
Trådstartare
steifan skrev:
RD_87 skrev:

HEJ IGEN!

Du kan glömma denna tråd nu, jag har köpt en rejäl bil wink

Sök