4659
Sök

Ett rimligt baspaket för ca 5000.

Sideway Is The Only Way.
71 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
#1
Tjenare!

Jag har funderat lite över vad för ljud som ska åka i 200an smile, men är inte riktigt säker än. Det som behövs köpas är:

- Slutsteg(monoblock),
-Huvudenhet (ska åtminstone ha aux ingång)
- Baselement 10'-12'
-(kondensator om det behövs)

Har kollat lite på MDS grejjer, Fanatic serien verkar ha riktigt schyst wrms till det priset, eller borde jag välja något annat?  Såg även att MDS ska ha stor rea imorgon, är det värt att köpa på den eller vänta tills elmia för att kunna förhandla ett paketpris?

Mvh Marcus

Hell Yeah!

426 Inlägg
27 mars 2011
#2
Eftersom du kör iphone skulle jag rekommendera en HU som stödjer det, blir bättre ljud än via aux.
Kondensator tror jag inte du behöver tänka på då din anläggning förmodligen inte kommer att kräva det.
MDS basar är helt ok som första bas, har en 13" själv och är nöjd smile

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

Sideway Is The Only Way.
71 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
#3
Johnsen skrev:
Eftersom du kör iphone skulle jag rekommendera en HU som stödjer det, blir bättre ljud än via aux.
Kondensator tror jag inte du behöver tänka på då din anläggning förmodligen inte kommer att kräva det.
MDS basar är helt ok som första bas, har en 13" själv och är nöjd smile

Frågan är om det är värt det , för huvudenheterna med Iphonekompatiblitet är bra mkt dyrare än om jag bara har aux/usb/skiva.

Men om man kollar på deras rekomenderade paket så slänger dem med en kondensator, och det är ju rätt mycket steget kräver av ett litet batteri.
Föresten har jag aldrig sett någon 13"xD, jag tror du har en 12a. MDS är bra och billigt enligt mig.

Hell Yeah!

3 187 Inlägg
27 mars 2011
#4
är det detta paketet som du funderar på att köpa?
http://www.mds.se/sv/product/15485/Guck … B-Baspaket


3 187 Inlägg
27 mars 2011
#5
LanarN skrev:
Tjenare!

Jag har funderat lite över vad för ljud som ska åka i 200an smile, men är inte riktigt säker än. Det som behövs köpas är:

- Slutsteg(monoblock),
-Huvudenhet (ska åtminstone ha aux ingång)
- Baselement 10'-12'
-(kondensator om det behövs)

Har kollat lite på MDS grejjer, Fanatic serien verkar ha riktigt schyst wrms till det priset, eller borde jag välja något annat?  Såg även att MDS ska ha stor rea imorgon, är det värt att köpa på den eller vänta tills elmia för att kunna förhandla ett paketpris?

Mvh Marcus

bara för det är ett högt watt antal så behöver det inte betyda att den spelar högre/bättre än en annan högtalare som har bra mycket mindre i watt rms..


426 Inlägg
27 mars 2011
#6
LanarN skrev:
Johnsen skrev:
Eftersom du kör iphone skulle jag rekommendera en HU som stödjer det, blir bättre ljud än via aux.
Kondensator tror jag inte du behöver tänka på då din anläggning förmodligen inte kommer att kräva det.
MDS basar är helt ok som första bas, har en 13" själv och är nöjd smile

Frågan är om det är värt det , för huvudenheterna med Iphonekompatiblitet är bra mkt dyrare än om jag bara har aux/usb/skiva.

Men om man kollar på deras rekomenderade paket så slänger dem med en kondensator, och det är ju rätt mycket steget kräver av ett litet batteri.
Föresten har jag aldrig sett någon 13"xD, jag tror du har en 12a. MDS är bra och billigt enligt mig.

Nej, bytte nämligen min 12" mot en 13" iofs ett par år gammal men finns gör det allt smile

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

Sideway Is The Only Way.
71 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
#7
big-jepp skrev:
är det detta paketet som du funderar på att köpa?
http://www.mds.se/sv/product/15485/Guck … B-Baspaket

Ja, typ något sånt. Jo ja vet att det är mycket mer än bara watten, men har sett att många köper deras grejjer, och verkar nöjda. Har även haft en äldre fanatic innan, men vad rekomenderar du då?

Hell Yeah!

426 Inlägg
27 mars 2011
#8
ett tips är att kolla HU på pixmania, är i de flesta fall aningen biligare än hos andra, vad är det för typ av HU du ska ha? Dubbel eller enkel Din? smile

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

Sideway Is The Only Way.
71 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
#9
Johnsen skrev:
ett tips är att kolla HU på pixmania, är i de flesta fall aningen biligare än hos andra, vad är det för typ av HU du ska ha? Dubbel eller enkel Din? smile

Spelar inte så stor roll vad för huvudenhet ja ska ha, bara den levererar och har nått av usb/skiva/aux osv. och det är det ju i dem flesta. Vart försvan inlägget om kondensator föresten?:PXD, aja iaf, ja vet att det inte är som ett extra batteri , men det måste ju kunna orka driva steget. Så det inte blir några svackor.
Senast redigerat av LanarN (27 mars 2011)

Hell Yeah!

426 Inlägg
27 mars 2011
#10
LanarN skrev:
Johnsen skrev:
ett tips är att kolla HU på pixmania, är i de flesta fall aningen biligare än hos andra, vad är det för typ av HU du ska ha? Dubbel eller enkel Din? smile

Spelar inte så stor roll vad för huvudenhet ja ska ha, bara den levererar och har nått av usb/skiva/aux osv. och det är det ju i dem flesta. Vart försvan inlägget om kondensator föresten?:PXD, aja iaf, ja vet att det inte är som ett extra batteri , men det måste ju kunna orka driva steget. Så det inte blir några svackor.

Haha vafan, verkar ha försvunnit, aja men då borde du kunna komma över en relativt billig HU med det som du vill ha smile tänkte ifall du inte visste, många tror att det funkar som ett extra batteri smile

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

Sideway Is The Only Way.
71 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
#11
Johnsen skrev:
LanarN skrev:
Johnsen skrev:
ett tips är att kolla HU på pixmania, är i de flesta fall aningen biligare än hos andra, vad är det för typ av HU du ska ha? Dubbel eller enkel Din? smile

Spelar inte så stor roll vad för huvudenhet ja ska ha, bara den levererar och har nått av usb/skiva/aux osv. och det är det ju i dem flesta. Vart försvan inlägget om kondensator föresten?:PXD, aja iaf, ja vet att det inte är som ett extra batteri , men det måste ju kunna orka driva steget. Så det inte blir några svackor.

Haha vafan, verkar ha försvunnit, aja men då borde du kunna komma över en relativt billig HU med det som du vill ha smile tänkte ifall du inte visste, många tror att det funkar som ett extra batteri smile

skummt XD, Får ta o updatera MDS som fan i morgon, så inte allt hinner försvinna. Det suger ju att den närmsta återförsäljaren ligger i göteborg xD

Hell Yeah!

426 Inlägg
27 mars 2011
#12
LanarN skrev:
Johnsen skrev:
LanarN skrev:

Spelar inte så stor roll vad för huvudenhet ja ska ha, bara den levererar och har nått av usb/skiva/aux osv. och det är det ju i dem flesta. Vart försvan inlägget om kondensator föresten?:PXD, aja iaf, ja vet att det inte är som ett extra batteri , men det måste ju kunna orka driva steget. Så det inte blir några svackor.

Haha vafan, verkar ha försvunnit, aja men då borde du kunna komma över en relativt billig HU med det som du vill ha smile tänkte ifall du inte visste, många tror att det funkar som ett extra batteri smile

skummt XD, Får ta o updatera MDS som fan i morgon, så inte allt hinner försvinna. Det suger ju att den närmsta återförsäljaren ligger i göteborg xD

Haha aa tongue aa det suger, borde funnits ngn återförsäljare här i närheten tkr man ju smile

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 mars 2011
#13
Skippa Pixmania, har inte läst mycket bra om det företaget. Handla från nån riktig bilstereofirma som håller till här i Sverige istället. smile Slå en kik på Kenwoods enheter, bra pris och mycket funktioner å låter dessutom bra. Kondensator kan du strunta i, lägg pengarna på huvudnheten istället.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sideway Is The Only Way.
71 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
#14
ChriZtoffer skrev:
Skippa Pixmania, har inte läst mycket bra om det företaget. Handla från nån riktig bilstereofirma som håller till här i Sverige istället. smile Slå en kik på Kenwoods enheter, bra pris och mycket funktioner å låter dessutom bra. Kondensator kan du strunta i, lägg pengarna på huvudnheten istället.

Nu är det klart, beställde i från Stereospecialisten.se då dem har rea nu smile

Hell Yeah!


Sök