27 mars 2011
Trådstartare
Tjena!
Vet inte hur jag riktigt ska formulera mig men jag går rakt på sak! Har fått nytt jobb med ingångslön på 27 000 före den jobbiga pesten (=skatt) ökas efter nyår till 30 000 och "livet har börjat" efter alla studier!
Har varit sjukt sugen på att köpa en Mercedes slk 2005 - 2006! Då den dyraste bil jag som varit i min ägo kostat 20 000 (studentlyx är en bmw 320 -94) är detta en hisklig summa för mig... men en drömbil och spec. när våren nu tittar fram (se cab)!
Det jag undrar är om jag kommer att få råd med detta? Har inget att jämföra med (förutom en våt dröm). Hyra för min lya går på 5 000 och jag käkar för 3 000/månaden. Försäkring på en 05:a från blocket gick på 1500 och då var det morsans namn som gällde (spelar ingen roll vad moraltanter säger jag har fortfarande studentmodet att skriva den på morsans namn)!
...men vad får eran bil kosta/har kostat och med vilken lön utgår ni från? Klarar jag att leva gott med bilen och dess kostnader?
Kom inte med en massa faktorer som kan spela in. oväntade utgifter, laga skadade tänder, hur ofta man är ute och super - då ja ändå inte dricker och dyl. utan rakt på sak är ni snälla!
Diffus tråd Ja! Men så har hela mitt liv varit...
go go go
Senast redigerat av tharealezt (27 mars 2011)