Bedrägeriförfrågan bilar på blocket

granadadr
18 februari 2012 · 7 320 Inlägg

äh sånt man bara fördriver tiden med wink om jag hade fått ett mail med utl avs så hade jag låtsats om jag gick på det,, om jag hade idats vill säga,, annars rakt ner i det runda arkivet

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Grosch
19 februari 2012 · 4 Inlägg

"Hon" som skickade mail till mig påstod aldrig att hon bodde i utlandet. Jag har att göra med engelsktalande personer varje dag så jag reagerade inte på det. Kan ju vara en student eller någon som precis hade flyttat hit.

När det väl började skrivas om en fraktfirma så förstod jag direkt att det var någonting skumt.

Gjorde en anmälan på det både till Tradera och Polisen och de var inte speciellt sugna på att ta i det någon av dem. Känns ganska meningslöst när man märker att de inte kan/orkar göra någonting.

granadadr skrev:
äh sånt man bara fördriver tiden med wink om jag hade fått ett mail med utl avs så hade jag låtsats om jag gick på det,, om jag hade idats vill säga,, annars rakt ner i det runda arkivet

andreas1
20 februari 2012 · 1 020 Inlägg

Detta mail fick jag då jag har en gokart till försäljning.
från koscykylyv@yahoo.com


Hej,

Tack för ditt meddelande, vilket är fortfarande tillgänglig för försäljning och det verkliga priset. Förlåt mig för det sena svaret på ditt meddelande. Jag gör köpet som en överraskning till min dotter, snart gifta sig med henne fästman spanska i Spanien.

Jag är långt borta i Libyen gjort välgörenhetsarbete med Röda Korset hjälper offren för det senaste kriget. (Http hmm / www.redcross.org.uk/ ~ / link.aspx? 9D4B127497C34B65B2B8060470B49043 _id = & z = _Z)

Jag kan inte göra "bank till bank" för att göra betalningen till dig genom överföring just nu på grund av min nuvarande position i Libyen den särskilda uppgifter, men jag kommer att informera min chef i Storbritannien, som är beroende mig lite pengar för att hjälp mig ge ett direkt utbetalning check till dig på min räkning.

Kontrollen betalningen är ett belopp som överstiger din angivna priset. Detta är exakt det belopp han är på grund av mig. Så vi använder extra pengar för att kontrollera kostnaden för transport / logistik.

när du får kontrollen, måste du dra av kostnaden för ditt försäljningspris och resterande belopp återbetalas till mig efter avdrag för inlösen av checken på din bank.

Du behöver inte oroa dig för sjöfarten. Jag kommer att behandla en agent, som kommer att komma för upphämtning och transport till mig.

Om detta är okej med dig, sedan snabbt skicka mig följande uppgifter så att min chef kan skicka checken till dig:

1) Fullständiga namn -
2) Adress (gata / adress -
3) Zip -
4) City. -
5) Land. -
6) telefonnummer. -
7) E-post. -
8) Totalpris i euro. -

Min chef, skickar vi betalningen med check snabbt till dig, för min räkning. Jag hoppas att vi kan göra försäljningen och betalningen inom kortast möjliga tid utan någon fördröjning.

Kan du hjälpa mig att skriva ett bröllop kort för min dotter skrivna på ditt språk? Säg "mamma älskar dig", får hon gifta sig snart och hon kommer att älska det.

Tack.

ha ha otroligt att vissa fortfarande försöker....

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
granadadr
20 februari 2012 · 7 320 Inlägg

andreas1 skrev:
Detta mail fick jag då jag har en gokart till försäljning.
från koscykylyv@yahoo.com


Hej,

Tack för ditt meddelande, vilket är fortfarande tillgänglig för försäljning och det verkliga priset. Förlåt mig för det sena svaret på ditt meddelande. Jag gör köpet som en överraskning till min dotter, snart gifta sig med henne fästman spanska i Spanien.

Jag är långt borta i Libyen gjort välgörenhetsarbete med Röda Korset hjälper offren för det senaste kriget. (Http hmm / www.redcross.org.uk/ ~ / link.aspx? 9D4B127497C34B65B2B8060470B49043 _id = & z = _Z)

Jag kan inte göra "bank till bank" för att göra betalningen till dig genom överföring just nu på grund av min nuvarande position i Libyen den särskilda uppgifter, men jag kommer att informera min chef i Storbritannien, som är beroende mig lite pengar för att hjälp mig ge ett direkt utbetalning check till dig på min räkning.

Kontrollen betalningen är ett belopp som överstiger din angivna priset. Detta är exakt det belopp han är på grund av mig. Så vi använder extra pengar för att kontrollera kostnaden för transport / logistik.

när du får kontrollen, måste du dra av kostnaden för ditt försäljningspris och resterande belopp återbetalas till mig efter avdrag för inlösen av checken på din bank.

Du behöver inte oroa dig för sjöfarten. Jag kommer att behandla en agent, som kommer att komma för upphämtning och transport till mig.

Om detta är okej med dig, sedan snabbt skicka mig följande uppgifter så att min chef kan skicka checken till dig:

1) Fullständiga namn -
2) Adress (gata / adress -
3) Zip -
4) City. -
5) Land. -
6) telefonnummer. -
7) E-post. -
8) Totalpris i euro. -

Min chef, skickar vi betalningen med check snabbt till dig, för min räkning. Jag hoppas att vi kan göra försäljningen och betalningen inom kortast möjliga tid utan någon fördröjning.

Kan du hjälpa mig att skriva ett bröllop kort för min dotter skrivna på ditt språk? Säg "mamma älskar dig", får hon gifta sig snart och hon kommer att älska det.

Tack.

ha ha otroligt att vissa fortfarande försöker....

tror jag svarat jo jag älskar sånna som dig,, som en finne i arslet

andreas1
20 februari 2012 · 1 020 Inlägg

ha ha inte bara att idioten ska blåsa mig jag ska skriva grattis till han oxå ... o desutom blanda in röda korset ha ha litar inte mer på dom än jag litar på han .
Hade man fått tag på en sån person finns det nog många som betalat en slant för o umgås i ett rum med han

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
Mattsson_91 Självlärd
21 februari 2012 · 3 083 Inlägg

andreas1 skrev:
Detta mail fick jag då jag har en gokart till försäljning.
från koscykylyv@yahoo.com


Hej,

Tack för ditt meddelande, vilket är fortfarande tillgänglig för försäljning och det verkliga priset. Förlåt mig för det sena svaret på ditt meddelande. Jag gör köpet som en överraskning till min dotter, snart gifta sig med henne fästman spanska i Spanien.

Jag är långt borta i Libyen gjort välgörenhetsarbete med Röda Korset hjälper offren för det senaste kriget. (Http hmm / www.redcross.org.uk/ ~ / link.aspx? 9D4B127497C34B65B2B8060470B49043 _id = & z = _Z)

Jag kan inte göra "bank till bank" för att göra betalningen till dig genom överföring just nu på grund av min nuvarande position i Libyen den särskilda uppgifter, men jag kommer att informera min chef i Storbritannien, som är beroende mig lite pengar för att hjälp mig ge ett direkt utbetalning check till dig på min räkning.

Kontrollen betalningen är ett belopp som överstiger din angivna priset. Detta är exakt det belopp han är på grund av mig. Så vi använder extra pengar för att kontrollera kostnaden för transport / logistik.

när du får kontrollen, måste du dra av kostnaden för ditt försäljningspris och resterande belopp återbetalas till mig efter avdrag för inlösen av checken på din bank.

Du behöver inte oroa dig för sjöfarten. Jag kommer att behandla en agent, som kommer att komma för upphämtning och transport till mig.

Om detta är okej med dig, sedan snabbt skicka mig följande uppgifter så att min chef kan skicka checken till dig:

1) Fullständiga namn -
2) Adress (gata / adress -
3) Zip -
4) City. -
5) Land. -
6) telefonnummer. -
7) E-post. -
8) Totalpris i euro. -

Min chef, skickar vi betalningen med check snabbt till dig, för min räkning. Jag hoppas att vi kan göra försäljningen och betalningen inom kortast möjliga tid utan någon fördröjning.

Kan du hjälpa mig att skriva ett bröllop kort för min dotter skrivna på ditt språk? Säg "mamma älskar dig", får hon gifta sig snart och hon kommer att älska det.

Tack.

ha ha otroligt att vissa fortfarande försöker....

Oj JÄVL*R det var den sämsta stavningen jag sett på flera år. Redan första meningen gör ju att det inte är trovärt big_smile. haha. HA HA en Gocart o bröllopspresent xD

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Lidborn VD
2 mars 2012 · 643 Inlägg

michealjonhson5050@hotmail.com

michealjonhson5050 @ hotmail.com 

marvin.alex101@gmail.com

marvin.alex101 @ gmail.com

Här e två som skickat på min bil på blocket

Senast redigerat av Lidborn (2 mars 2012)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 mars 2012 · 14 088 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

andreas1 skrev:
Detta mail fick jag då jag har en gokart till försäljning.
från koscykylyv@yahoo.com


Hej,

Tack för ditt meddelande, vilket är fortfarande tillgänglig för försäljning och det verkliga priset. Förlåt mig för det sena svaret på ditt meddelande. Jag gör köpet som en överraskning till min dotter, snart gifta sig med henne fästman spanska i Spanien.

Jag är långt borta i Libyen gjort välgörenhetsarbete med Röda Korset hjälper offren för det senaste kriget. (Http hmm / www.redcross.org.uk/ ~ / link.aspx? 9D4B127497C34B65B2B8060470B49043 _id = & z = _Z)

Jag kan inte göra "bank till bank" för att göra betalningen till dig genom överföring just nu på grund av min nuvarande position i Libyen den särskilda uppgifter, men jag kommer att informera min chef i Storbritannien, som är beroende mig lite pengar för att hjälp mig ge ett direkt utbetalning check till dig på min räkning.

Kontrollen betalningen är ett belopp som överstiger din angivna priset. Detta är exakt det belopp han är på grund av mig. Så vi använder extra pengar för att kontrollera kostnaden för transport / logistik.

när du får kontrollen, måste du dra av kostnaden för ditt försäljningspris och resterande belopp återbetalas till mig efter avdrag för inlösen av checken på din bank.

Du behöver inte oroa dig för sjöfarten. Jag kommer att behandla en agent, som kommer att komma för upphämtning och transport till mig.

Om detta är okej med dig, sedan snabbt skicka mig följande uppgifter så att min chef kan skicka checken till dig:

1) Fullständiga namn -
2) Adress (gata / adress -
3) Zip -
4) City. -
5) Land. -
6) telefonnummer. -
7) E-post. -
8) Totalpris i euro. -

Min chef, skickar vi betalningen med check snabbt till dig, för min räkning. Jag hoppas att vi kan göra försäljningen och betalningen inom kortast möjliga tid utan någon fördröjning.

Kan du hjälpa mig att skriva ett bröllop kort för min dotter skrivna på ditt språk? Säg "mamma älskar dig", får hon gifta sig snart och hon kommer att älska det.

Tack.

ha ha otroligt att vissa fortfarande försöker....

Oj JÄVL*R det var den sämsta stavningen jag sett på flera år. Redan första meningen gör ju att det inte är trovärt big_smile. haha. HA HA en Gocart o bröllopspresent xD

Det är väl Google Translate som vanligt!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Manlarsen
3 mars 2012 · 6 Inlägg

Har bilen på blocket sedan igår (2-mars 2012) Fick samma förfrågan idag  från samma email --->>>>    "marvin.alex101@gmail.com"
.
han skriver såhär:

I'm quite satisfied with the condition and price.  I need to let you know that the shipping agent will be coming for the pick up as soon as the payment has been complete and approved by PayPal and the shipping agent will be the ones to help me handle all other necessary details to complete the deal when they get to your home address for the pick up.

So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a PayPal account for the payment and if NO i will like you to kindly log on to www.paypal.com and create an account, If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a PayPal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company as soon as the Payment is completed.

I can't wait to hear from you..

Thanks and Best Regards.

Någon annan som fått liknande sista dagarna?

Volvofarfar
3 mars 2012 · 1 312 Inlägg

Manlarsen skrev:
Har bilen på blocket sedan igår (2-mars 2012) Fick samma förfrågan idag  från samma email --->>>>    "marvin.alex101@gmail.com"
.
han skriver såhär:

I'm quite satisfied with the condition and price.  I need to let you know that the shipping agent will be coming for the pick up as soon as the payment has been complete and approved by PayPal and the shipping agent will be the ones to help me handle all other necessary details to complete the deal when they get to your home address for the pick up.

So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a PayPal account for the payment and if NO i will like you to kindly log on to www.paypal.com and create an account, If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a PayPal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company as soon as the Payment is completed.

I can't wait to hear from you..

Thanks and Best Regards.

Någon annan som fått liknande sista dagarna?

Rena bluffen!! fick en på saab 9-5 a när jag hade den på blocket!!

han vill ha papperna på bilen för att "Fixa Dom" dvs, du ger bort din bil GRATIS, för pengarna drar han tillbaka efter han hämtat bilen..

Be han dra åt Hel***e eller driv lite med fanskapen, svara han tillbaka och ge honom en adress till polishuset etc

Är ett så kallat Nigeria brev eller vad det hette..

Senast redigerat av Volvofarfar (3 mars 2012)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
Volvofarfar
3 mars 2012 · 1 312 Inlägg

http://www.google.se/#hl=sv&tbs=cli … mp;bih=653

Läs!!!

jag Kopierade första raden i mailet och sökte på google

Senast redigerat av Volvofarfar (3 mars 2012)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
Manlarsen
4 mars 2012 · 6 Inlägg

Frågade varför han inte kunde göra en vanlig Banktransfer då svarade han följande.


Hello,

I insisted on paypal because i don't have access to my bank account online as i don't have internet banking and i can't go to the bank due to the nature of my job, but i can pay from my paypal account, as i have my bank a/c attached to it, i will need you to give me your paypal email address so i can make the payments asap for the vehicle and pls if you don't have paypal account yet, it is very easy to set up, go to www.paypal.com and get it set up , after you have set it up i will only need the e-mail address you use for registration with paypal so as to put the money through.


--------------------------
Rena bluffen!
ja driver lite med han får se vilka knep han använder sej av!

Manlarsen
4 mars 2012 · 6 Inlägg

i Tisdags fick jag ett annat bluff mail om att nån vill ha hjälp med att öppna företag

Någon som känner igen detta email?

mailet är från -->  "iamkrysten80@gmail.com"

hon kallar sej --> "Kristen James"

Mail 1
---------------------------------------------
Hello,

I am Krysten James from the United State, i am interested in your company product, so kindly send me more detail and price quotes about your products. I await your earliest response.

Sincerely,
Krysten.


Mail 2
------------------------------

Hello,

How are you doing? I do not have a company of my own neither am i working for any company for now,  I am a mid-wife by profession. I contacted  you cause i needed advise and also assistance in setting up my own company. I am from Norwich in the United Kingdom but live and work in the USA. My case is kind of complicated because of my later husband. He is from a a very influential family in the USA and since his death, they were bent on making my life difficult as they accused me of killing him even though the court found me innocent. They seized every asset of his away from me and my daughter and swore to make sure i left the USA back to my country. Fortunately i found a deposit certificate of my late husband offshore account in the BAHAMAS. I want to use the fund from the account to start up my own business in your field, which i saw these business as an alternative. I do not plan to stay in the USA anymore. I want to relocate and start my life somewhere else. I contacted you because i want you to be of assistance to me in receiving the fund from my late husband offshore account and investing it as well in your line of business too before i leave the United State. I would compensate you for your sincerity in helping me. You can reach me either on my email address so we can discuss further. I await answers from you soonest thank you.

Regards,
Krysten James

Andromeda Rumpmas
4 mars 2012 · 3 860 Inlägg

Manlarsen skrev:
Har bilen på blocket sedan igår (2-mars 2012) Fick samma förfrågan idag  från samma email --->>>>    "marvin.alex101@gmail.com"
.
han skriver såhär:

I'm quite satisfied with the condition and price.  I need to let you know that the shipping agent will be coming for the pick up as soon as the payment has been complete and approved by PayPal and the shipping agent will be the ones to help me handle all other necessary details to complete the deal when they get to your home address for the pick up.

So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a PayPal account for the payment and if NO i will like you to kindly log on to www.paypal.com and create an account, If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a PayPal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company as soon as the Payment is completed.

I can't wait to hear from you..

Thanks and Best Regards.

Någon annan som fått liknande sista dagarna?

Nej, dom är inte intresserade av din bil överhuvudtaget. Jag har en gitarr för 4000 på Blocket och får samma mail.

Själva bluffen ligger i "fraktkostnaden".

1. Du får betalt för varan och frakten via en falsk PayPal-sida. Pengar som inte existerar.
2. De vill använda sig av ett specifikt fraktbolag de vill att du ska sätta in fraktkostnaden på. De pengarna går till deras konton.
3. Du får alltså varans pris + fraktkostnad i falska pengar, och betalar fraktkostnaden till "fraktbolaget" (bedragarens konto) med ärligt förtjänta och existerande pengar från ditt konto.
4. Efter några dagar/veckor kommer PayPal/banken på att pengarna du fått från bedragaren inte existerar i verkligheten.

Varan/ bilen skiter de fullständigt i. Fraktbolaget existerar ju inte i verkligheten, så kör du ned den till hamnen finns det ingen båt som väntar. "Fraktbolagens" hemsidor är ju riktigt löjligt dåligt gjorda. Dessutom räcker det med en Google-sökning på "fraktbolagets" namn för att den mest blåögda ska förstå vad det handlar om.

Säg att du skickar mailet till alla som säljer en vara för mer än säg 3000 kr på Blocket och Blockets motsvarigheter utomlands och att en av 1000 går på det. Ponera sedan att du tjänar 1000- 10 000 kr på varje stackare som betalar in fraktkostnaden. Med tanke på hur enormt många annonser de svarar på blir det en rätt bra månadslön om du lägger ned 8 timmar på det varje dag.

De två-tre första mailen är samma till alla annonser de svarar på, därför benämns varan "item", de bryr sig inte ens om vad det är för något. Om någon sedan fastnar tillräckligt på kroken för att svara på de första mailen tar de sig tid att svara manuellt.

Jag sålde en bil för över ett år sedan, och fick först ett SMS med en mailadress. Jag blev nyfiken och svarade, och fick samma mail som ditt första, och sedan exakt samma mail som ditt andra när jag svarade på det. Då skrev jag att jag visste precis vad det var frågan om, och svaren upphörde, så det mailet måste någon ha läst.

Att de på senare tid har gått över till även annonser på musikutrustning (står mycket om det på gitarrforum nu också, var och varannan annons drabbas) kan ju betyda att det börjar bli svårare att lyckas med det på bilannonser när fler börjar känna till bedrägeriet, eller att det går så jäkla bra för dom att de bestämt sig för att expandera.
Kanske vore det ett sätt för Reinfeldt att öka sysselsättningen i Sverige, egentligen ingen skillnad på att sno pengarna på det här sättet och att döpa om skatter till avgifter och ständigt höja dom cool

Senast redigerat av Andromeda (4 mars 2012)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Manlarsen
4 mars 2012 · 6 Inlägg

Andromeda skrev:

Manlarsen skrev:
Har bilen på blocket sedan igår (2-mars 2012) Fick samma förfrågan idag  från samma email --->>>>    "marvin.alex101@gmail.com"
.
han skriver såhär:

I'm quite satisfied with the condition and price.  I need to let you know that the shipping agent will be coming for the pick up as soon as the payment has been complete and approved by PayPal and the shipping agent will be the ones to help me handle all other necessary details to complete the deal when they get to your home address for the pick up.

So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a PayPal account for the payment and if NO i will like you to kindly log on to www.paypal.com and create an account, If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a PayPal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company as soon as the Payment is completed.

I can't wait to hear from you..

Thanks and Best Regards.

Någon annan som fått liknande sista dagarna?

Nej, dom är inte intresserade av din bil överhuvudtaget. Jag har en gitarr för 4000 på Blocket och får samma mail.

Själva bluffen ligger i "fraktkostnaden".

1. Du får betalt för varan och frakten via en falsk PayPal-sida. Pengar som inte existerar.
2. De vill använda sig av ett specifikt fraktbolag de vill att du ska sätta in fraktkostnaden på. De pengarna går till deras konton.
3. Du får alltså varans pris + fraktkostnad i falska pengar, och betalar fraktkostnaden till "fraktbolaget" (bedragarens konto) med ärligt förtjänta och existerande pengar från ditt konto.
4. Efter några dagar/veckor kommer PayPal/banken på att pengarna du fått från bedragaren inte existerar i verkligheten.

Varan/ bilen skiter de fullständigt i. Fraktbolaget existerar ju inte i verkligheten, så kör du ned den till hamnen finns det ingen båt som väntar. "Fraktbolagens" hemsidor är ju riktigt löjligt dåligt gjorda. Dessutom räcker det med en Google-sökning på "fraktbolagets" namn för att den mest blåögda ska förstå vad det handlar om.

Säg att du skickar mailet till alla som säljer en vara för mer än säg 3000 kr på Blocket och Blockets motsvarigheter utomlands och att en av 1000 går på det. Ponera sedan att du tjänar 1000- 10 000 kr på varje stackare som betalar in fraktkostnaden. Med tanke på hur enormt många annonser de svarar på blir det en rätt bra månadslön om du lägger ned 8 timmar på det varje dag.

De två-tre första mailen är samma till alla annonser de svarar på, därför benämns varan "item", de bryr sig inte ens om vad det är för något. Om någon sedan fastnar tillräckligt på kroken för att svara på de första mailen tar de sig tid att svara manuellt.

Jag sålde en bil för över ett år sedan, och fick först ett SMS med en mailadress. Jag blev nyfiken och svarade, och fick samma mail som ditt första, och sedan exakt samma mail som ditt andra när jag svarade på det. Då skrev jag att jag visste precis vad det var frågan om, och svaren upphörde, så det mailet måste någon ha läst.

gjorde en fejk hemsida och sa att ja la upp papper på bilen på den sidan vilken i själva verket va en IP tracer
bad honnom gå in och kolla på en speciell address.

för 5 minuter sen började det droppa in anslutningar från 3 IP adresser
som är från Ryssland / checken / Usa
fast de klart han kan sitta bakom en IP Proxy

89.102.56.62
81.176.230.39
50.17.65.241

Manlarsen
4 mars 2012 · 6 Inlägg

stämmde bra de du sa!

nu kam de falska Paypal mailet där det står att de satt in 33,000 och av de 33 tusen ska ja betala frakt 7000:-
och sedan 500 till Westernunion fy faan vilka jävlar.

Här är mailet.
------------------------------


Hi Friend,

I have just receive an alert from PayPal Customer Care with the confirmation email that the payment has been made,a total of 33,000KR was sent 25,500KR for the item Purchased and the extra 7,000KR for the shipping charges and 500KR for western union charges and am sure you notice that,which you will be sending 7,000KR to the address below via western union.

Name : Petra Cabral

Address : 41 Station road, Solihull

City : Birmingham

Postal Code :  B91 3RT

Country : United Kingdom.

   With the issue of my details,transferring the name of ownership and signing of all paperwork will be done by the pick up agent so you don't have to worry about that.My shipper would be coming around to your area to have the item picked up once you have sent the shipping charges fee to them,as i need you to let me know what time you want them to come for the pick up . I advises you to check your Inbox or your Junk/Spam mail in case you did not get the confirmation email from PayPal yet.

I will be waiting to hear from you once the money has been sent to my shipper.

Thanks for the business.

andreas1
4 mars 2012 · 1 020 Inlägg

därav gör jag bara affärer inom sverige ,Och med säkrade pengar..
Tråkigt för folk som betalat och blivit blåsta.
Måste vara en hel del pga dom fortsätter med sina mail.
Får sådana mail var dag från olika adresser man blir bara trött

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 mars 2012 · 14 088 Inlägg

andreas1 skrev:
därav gör jag bara affärer inom sverige ,Och med säkrade pengar..
Tråkigt för folk som betalat och blivit blåsta.
Måste vara en hel del pga dom fortsätter med sina mail.
Får sådana mail var dag från olika adresser man blir bara trött

Det är faktiskt synd om dom som råkar ut för denna typ av brottslighet. Det är ju bara okunskap från säljarens sida. Tyvärr så är det så men det drabbar många ganska hårt ekonomiskt.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (4 mars 2012)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
andreas1
4 mars 2012 · 1 020 Inlägg

Känner en som gick på samma tavla fast han skulle köpa bil.
Påhittad sida med fraktföretag mm.
Blev av med 50 tusen och ingen kunde lösa det.
Detta var för några år sen .
När jag sålde min förra passat ville köparen ha exportpapperna.
Samma skit där dom överför bilen till utlandet och du står som ägare på en bil som ej finns kvar i landet.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 mars 2012 · 14 088 Inlägg

andreas1 skrev:
Känner en som gick på samma tavla fast han skulle köpa bil.
Påhittad sida med fraktföretag mm.
Blev av med 50 tusen och ingen kunde lösa det.
Detta var för några år sen .
När jag sålde min förra passat ville köparen ha exportpapperna.
Samma skit där dom överför bilen till utlandet och du står som ägare på en bil som ej finns kvar i landet.

Det bästa är nog att sälja inom landet och att säljaren får cash i handen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang