7300
Sök

Kondensator. 2st 1F eller 1st 2F?

Inget liv utan Quattro
116 Inlägg
30 juli 2006
Trådstartare
Ger två stycken byglade 1F kondingar samma effekt som en 2F?

//André

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
30 juli 2006
Dom fyller samma funktion fast 2st 1f kan ge just lite snabbare än 1st 2f. Det är de jag har fått för mig i alla fall smile

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

129 Inlägg
30 juli 2006
Paralellkopplade batterin är ju 1000 gånger bättre än kondingar

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
Inget liv utan Quattro
116 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
Okej. Tackar för det! Blir två 1F då smile

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
31 juli 2006
TCB skrev:

Med kondensatorer så sparar du lite på ditt batteri och i fall jag inte har för mig helt fel så levererar dom strömmen lite snabbare än batterin?

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

21 761 Inlägg
31 juli 2006
En del anser att det är så, jag har dock inte sett något test där man har visat precis hur stor nytta en kondensator ska göra.

Miklen
31 juli 2006
ett test ja gjorde va att ta en sväng när d va mörkt me alla tänkbara ljus på inkl dimljus helljus osv.. sen dunka ja på å d blinka som fan.. satte dit kondensator å gjorde samma sak.. blinka inte lika mycke men d blinka lite ändå eftersom d fortfarande blev spänningsfall..så ja hade ju hellre satsat på ett kraftfullare eller ett till batteri..

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
2 augusti 2006
TCB skrev:

ge upp diskutionen om kondingar e bra eller inte nån gång... nu riktar jag det inte just mot dig men alla trådar som harm ed kondingar å göra blir det bara massa tjaffs om att det är bra eller dåligt när det inte har med frågan att göra... smile

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
2 augusti 2006
Agazzie skrev:
Okej. Tackar för det! Blir två 1F då smile

det e lite skillnad på det där... om du hittar en konding på 2F som är singel lindad som det heter så är den bättre än 2st 1F det är iaf vad proffsen (ljudstudion i växjö) jag frågat har sagt...

Impact har singel lindade kondingar...

21 761 Inlägg
2 augusti 2006
Det har väl med inre motståndet(Ri) att göra, om det är mindre Ri så laddar kondingen ur sig lite snabbare.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
3 augusti 2006
Drönirettab skrev:
Det har väl med inre motståndet(Ri) att göra, om det är mindre Ri så laddar kondingen ur sig lite snabbare.

Precis. Termen för inre resistans brukar kallas ESR. Om man nu vill kolla datablad.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

21 761 Inlägg
3 augusti 2006
Jaha, det visste jag inte. Bra att veta.

Sök