Köpråd ang Jeep Grand Cheerokee 3.1TDI

bajen4 L200
30 mars 2011 · 3 Inlägg

Hej!
Någon som har någon erfarenhet Modellen?
Tacksam för råd!
Johan

Snart ägare av en L200 diesel brrrr jag bävar vid nybilsköp och hala bil nasare..annars har jag hopp om oss mäniskor
chryslerstratus
30 mars 2011 · 440 Inlägg

Hej!

Lite "råd" från mig:

-Tyvärr seg motor, 5 cyl turbodiesel, men tyvärr endast 140 hk, ganska bra vridmoment för den som vill dra släpvagn, men inte mycket mer än så, dvs. inget gaspådrag alls! Ganska mycket oljud också (vid gaspådrag). Men bra förbrukning.

-Hyffsat utrustad, men lite "trång" innuti för en USA-bil, men jämfört med en "vanlig" bil så är den väldigt stor, men det är inget som märks om man inte är lång som jag, 2 meter.

-Passar faktiskt ypperligt bra i både stan och på landet, Jeep är och kommer alltid att vara offroad, och WJ-modellen är inget undantag wink

Tror också att årsmodell -00-01 är de bästa (ej -99) och det gäller inte motorn utan övrigt.

Men jag är bensinfantast, och hade istället satsat på 4,0 rak 6:a som sägs vara en utav de bästa motorerna.

Mvh

Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
31 mars 2011 · 17 633 Inlägg

Som chryslerstratus säger. Ingen racerbil. Kolla skatten. På en -01:a är den 9001:- per år!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang