2810
Sök

940 turbo

142 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
#1
Hej

Om jag byttar till en 16T turbo på min 940 ltt, kommer jag att behöva bytta något mer då?
så som spridare mm?

är denna något att ha samt funkar den bra?
http://www.blocket.se/varmland/Pysventi … 10&w=3
Senast redigerat av Iveskold17 (31 mars 2011)

27-an

44 Inlägg
31 mars 2011
#2
beror ju givetvis på vad du vill uppnå, jag skulle rekommendera att du skaffat dig typ görna -968 spridare och en 3" lmm sen kör du med ett anpassat bränslechip för detta så bör du kunna ladda på ganska duktigt vilket bör resultera i 240-260hk? smile


142 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
#3
ok, asså tånkte så här, orginal turbon börjar bli lite sliten så ska man ändå bytta så kan man ju slänga på en 16T istället? smile blir ju lite högre laddtryck än orginal smile

27-an

312 Inlägg
31 mars 2011
#4
Iveskold17 skrev:
Hej

Om jag byttar till en 16T turbo på min 940 ltt, kommer jag att behöva bytta något mer då?
så som spridare mm?

Det som bör bytas är bla.
spridare, luftmassemätare, större avgassystem, intercooler, bränsletrycksregulator.


SKANK Performence
272 Inlägg
31 mars 2011
#5
Om du ska ladda mer och ska ha på större turbo måste du som sagt ha större spridare, lmm och ett anpassat chip... Laddar du på för mycket med för lite bränsle och luft kan det sluta inte allt för lyckligt:) det räcker med chipp om du laddar runt 1,0 eller 1,1...

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

142 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
#6
ramb0 skrev:
Om du ska ladda mer och ska ha på större turbo måste du som sagt ha större spridare, lmm och ett anpassat chip... Laddar du på för mycket med för lite bränsle och luft kan det sluta inte allt för lyckligt:) det räcker med chipp om du laddar runt 1,0 eller 1,1...

ok tänkte ladda max 0,9, och chippa, går de bra?

27-an

SKANK Performence
272 Inlägg
31 mars 2011
#7
Jag körde med orginal spridare, orginal lmm och 1,1 i ladd med mitt vikingchip och det funka:) men störe spridare o lmm är att rekomendera! Då håller skiten längre:) 531 topp och en bra kam på det så har du så det räcker:) finns för 1500 på blocket.... 3" lmm 500 ungefär... Och spridarna kommer jag inte ihåg.... En 3" alu ic med som tål lite är inte helt fel:) då finns det lite kräm:)

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

SKANK Performence
272 Inlägg
31 mars 2011
#8
Kopplingen kommer inte vilja hänga med sä jätte länge så en ny orginal lamel, förstärkt tryckplatta och en stålomspunnen koblingsslang är värt att införskaffa då:p blir len del pengar i slutändan men det är det värt:) plus att egentligen är det biligt ifall du jämför med trim till andra bilar...

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

142 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
#9
ramb0 skrev:
Kopplingen kommer inte vilja hänga med sä jätte länge så en ny orginal lamel, förstärkt tryckplatta och en stålomspunnen koblingsslang är värt att införskaffa då:p blir len del pengar i slutändan men det är det värt:) plus att egentligen är det biligt ifall du jämför med trim till andra bilar...

jo de e ju sant! ja då får de bli en orginal turbo istället smile

27-an

8 907 Inlägg
31 mars 2011
#10
Låser och ber dig åtekomma med en bättre rubrik.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se


Sök