1 april 2011
Trådstartare
Hej!
Jag är långt ifrån expert på detta med billjud men brukar få väldigt bra hjälp av er så jag vänder mig till er igen!
Jag hör ett missljud i mina högtalare och det är inte varvtalet jag hör utan det är samma ljud hela tiden, om jag gainar ner så försvinner det men det blir inte mycket ljud kvar då, jag har ett 2 kanals steg och driver en 10" bas och 2 6*9or med det får dock inte till något bra ljud i 6*9orna heller.
Det sitter i en Audi a3-00 och jag har hört att jordningen från batteriet är dålig i dom kan det vara det som skapar missljudet?
Lågnivå kabeln är dragen mitt i bilen, alltså under golvmattan längs mittkonsollen så jag tycker inte att det ska vara något där som stör?
Jordkabeln från steget är max 3 dm lång och jordad i bältesbulten, det borde väl räcka?
Om någon har ett koplingsshema eller liknande för att jag ska kunna driva detta skulle det vara toppen för jag vill verkligen lära mig och jag är väldigt noggrann så det suger ju att det ska skita sig när man gör efter konstens alla regler...har tänkt att påbörja ett riktigt ljudbygge i vår men vill inte att det ska tjuta i hela bilen när jag är klar
jätte tacksam för svar!
varför åka på asfalt när man kan skapa stigar