Tänkte höra med er om ni kan hjälpa mig med mitt problem..
Jag har en ny Pioneer 9300 spelare
Ett Pioneer steg till basen
Ett denver steg till framsystem/hatthylla.
Jag har tre lågnivåkablar, en som går till pioneer steget och två till denver.
Om jag har tändningen i läge I, så stereon är igång men alla lampor osv avslagna så hörs inga störningar alls, om jag vrider på parkeringsljuset så kommer det ett svagt brus. Vrider jag tändningen till läge II blir det högre och startar jag bilen ännu högre på tomgången. Varvar jag lite så försvinner mycket av bruset men det finns fortfarande kvar.
Det är alltså inte generatorvin som följer varvtalet.
Jag har testat att flytta jorden direkt till batteriet men blev ingen skillnad. Jag hör inget brus från basen utan bara från framsystemet och hatthyllan.
Jag börjar misstänka att mitt denversteg är skit, kan de vara så att det inte klarar av två lågnivåer på 4v vardera?
