Nya däck inför försäljning?

Freud360
4 april 2011 · 1 Inlägg

Jag planerar att sälja min RX-8:a som för tillfället har nästintill blankslitna däck.

Så min fråga är om det lönar sig att investera i nya däck innan jag lägger ut bilen till försäljning?

Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
4 april 2011 · 3 068 Inlägg

Jag skulle tippa på att nya däck inte höjer värdet mer än vad däcken kostar att köpa och montera, så frågan är om det är värt det?

Anuslainen
4 april 2011 · 59 Inlägg

Freud360 skrev:
Jag planerar att sälja min RX-8:a som för tillfället har nästintill blankslitna däck.

Så min fråga är om det lönar sig att investera i nya däck innan jag lägger ut bilen till försäljning?

Köp några billiga Kina däck, kör hellre hem en bil på såna än däck som är slut.
Man skulle ju inte tro att en bil med blankslitna däck är lugnt körd precis...

Senast redigerat av Anuslainen (4 april 2011)

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
4 april 2011 · 1 594 Inlägg

Anuslainen skrev:

Freud360 skrev:
Jag planerar att sälja min RX-8:a som för tillfället har nästintill blankslitna däck.

Så min fråga är om det lönar sig att investera i nya däck innan jag lägger ut bilen till försäljning?

Köp några billiga Kina däck, kör hellre hem en bil på såna än däck som är slut.
Man skulle ju inte tro att en bil med blankslitna däck är lugnt körd precis...

Inte speciellt seriöst med skitdäck på en sådan bil heller. Jag skulle se det som en direkt bonus om det satt nya däck av ett seriöst fabrikat på bilen. Sen med tanke på vad en RX-8 ligger i för pris så känns det som om att Ts skulle kunna snickra lite på utropspris/prutmånen genom att däcka upp bilen.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
steifan DR!FTT3KN!K3R
4 april 2011 · 10 427 Inlägg

Håller med hotrodder där , nya däck = mindre prutmån. Tråkigt med däck som alltid "går en säsong till" vid bilköp wink

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
schnauz
4 april 2011 · 1 758 Inlägg

"Bra däck" behöver ju inte vara något jättestort försäljningsargument på en bil som kostar såpass mycket, MEN blankslitna däck brukar å andra sidan vara ett bra argument för att pruta!

Jag hade nog sett till att få på en uppsättning vettiga däck på den, annars lär du få höra "Ojoj, de här däcken måste ju bytas på direkten... Kommer kosta flera tusen det... Bla, bla, bla..."

Beror ju självklart på bilen i övrigt och hur mycket du begär för den!

Tänk på att allt som inte är i det skick man kan förvänta sig kan användas som argument för att pruta, så försök alltid fixa allt sånt innan försäljning. Är bilen fri från "småfel" och ger ett välskött intryck så är risken mindre att folk börjar pruta och ha sig!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang