6 april 2011
Trådstartare
Köpte mig precis en ny baslåda, En färdig Gas 8" med inbyggt slutsteg.
Har dragit kabel från B+,(Gul)Batteriet till Steget, Jord(Svart) till karossen. och Remote (blå) från stereon till Steget. Och lågnivåkabel. (Har 2 utgångar från bilstereon med 2röda och 2 vita. Har provat båda.
Det ska tilläggas att jag ännu inte har någon säkring mellan batteriet och B+ kabeln. Om det har någon betydelse.
Kablarna jag använder är dom jag fick med!
Nu till problemet.
Jag startar bilen. Låter stereon vara avstängd. Ber min kompis trycka igång stereon då jag samtidigt står och tittar på baslådan/inbyggda slutsteget, power lampan tänds i ca: 2sekunder sedan går säkringen som sitter på baslådan.
Jag har knappt något ljud på och har sänkt nivån på rattarna som sitter på steget till nästan noll.
Varför går säkringen, Jag använder 15 säkringar då dom är orginal och vågar inte riskera och sätta i större. eller?
Tack på förhand!!