2890
Sök

Kolfiber drappera huv samt back-speglarna - ÅSIKTER TAACK! :)

1 515 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Tja.

Som topic lyder så har jag funderingar på att drappera huven samt back-speglarna på Audin.

- jag kommer och köpa rullar utav 3D Kolfiber vinyl då det är extremt lätt att sätta dit och ser minnst lika bra ut som riktigt kolfiber. Jag är endast ute efter kolfiber-looken smile

- Vad tror ni om detta drag, kommer det att sitta fint eller bara förstöra bilens helhet?

Åsikter tack! big_smile Ja, nej, varför?

mvh dS
Senast redigerat av Audi_powah (6 april 2011)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

850 Inlägg
6 april 2011
skulle bli snyggt!wink

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood

1 059 Inlägg
6 april 2011
det ser ju inte alls lika bra ut som riktig kolfiber men blir ok.
Riktig kolfiber eller så kan det kvitta tycker jag.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

327 Inlägg
6 april 2011
Du förstör bilens kvalitéfinish tycker jag. Många som folierar i mattsvart och det ser ju allt annat än bra ut. Lyser bara Biltema över det.
Speciellt din bil som ser så fin ut..... om den nu är lika fin i verkligheten som på bilderna.
Senast redigerat av 08Sthlm (6 april 2011)

259 Inlägg
6 april 2011
jag tycker du ska köra på ,kan bli riktigt snyggt . funderar på att själv fixa bakspeglarna  mvh magnus

1 515 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
08Sthlm skrev:
Du förstör bilens kvalitéfinish tycker jag. Många som folierar i mattsvart och det ser ju allt annat än bra ut. Lyser bara Biltema över det.
Speciellt din bil som ser så fin ut..... om den nu är lika fin i verkligheten som på bilderna.

- Min bil ser precis ut som på bilderna, Endast bildens skärpa har justeras en aning smile

Jag tänkte ha liknande vinyl som denna kille, och jag tycker att det ser helt okej ut.

http://www.opelsportclub.com/forums/sho … p?p=440901

Man kan ju prova, i värrsta fall så är det bara att slita av den om det är fult, right?

mvh dS

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

318 Inlägg
6 april 2011
Jag tror de kan bli bra! Hur funkar de att få vinylen i ett stycke runt speglarna tro? lägg gärna upp några bilder när du är klar! smile

1 515 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
stewii skrev:
Jag tror de kan bli bra! Hur funkar de att få vinylen i ett stycke runt speglarna tro? lägg gärna upp några bilder när du är klar! smile

- Kommer och lägga upp bilder, absolut. Måste bara veta på vilket sätt man kan ta bort skiten ifall det inte blir bra big_smile. Kan ju alltid testa iaf smile

318 Inlägg
6 april 2011
Härligt, har lite samma funderingar wink hehe precis de kan va bra big_smile

132 Inlägg
6 april 2011
Verkligen inte.

1 515 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Olika åsikter..det är bra smile

- Någon som vet hur man kan ta bort vinylen om det skulle bli kasst? Bara och slita av den och tvätta rent med tex T-röd? Är riktigt sugen på att testa iaf big_smile

mvh

781 Inlägg
7 april 2011
Blir hur snyggt som helst.Finns Kolfibervinyl som är mkt svår att skilja mot äkta vara.O drapera med äkta är ju egentligen samma sak som att drapera med vinyl=du får looken men inget annat.

Bara att dra bort försiktigt om du tröttnar.Blir inga limrester,bara att vaxa igen.

8 156 Inlägg
7 april 2011
Jag tycker att du ska behålla dit stuk som det ser ut nu. Cleant och bra.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 059 Inlägg
7 april 2011
marbling skrev:
Blir hur snyggt som helst.Finns Kolfibervinyl som är mkt svår att skilja mot äkta vara.O drapera med äkta är ju egentligen samma sak som att drapera med vinyl=du får looken men inget annat.

Bara att dra bort försiktigt om du tröttnar.Blir inga limrester,bara att vaxa igen.

du kan aldrig få blankheten i vinyl,inte djupet du får med klarlacken på riktig kolfiber.
Sen är ju riktig kolfiber o epoxi hårt. Så du får ju mycket mer hållbara delar om du tex draperar en huv med kolfiber o epoxi  så kan du stå på den huven sen utan att det går sönder.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

1 515 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
Tack för att svar, Kul med olika åsikter och synpunkter. Det blir nog att prova på detta och se hur resultatet blir, i värrsta fall river jag ner det big_smile

Hare bäst! mvh dS

781 Inlägg
7 april 2011
racefan skrev:
marbling skrev:

du kan aldrig få blankheten i vinyl,inte djupet du får med klarlacken på riktig kolfiber.
Sen är ju riktig kolfiber o epoxi hårt. Så du får ju mycket mer hållbara delar om du tex draperar en huv med kolfiber o epoxi  så kan du stå på den huven sen utan att det går sönder.

Det har du rätt i,vi talar om 2 olika bra draperingar helt enkelt.Vinylen finns ju även i Matt som är hur läckert som helst.Sen fungerar ju vinylen samtidigt som en skyddsfilm,o det har ju sina fördelar.

Drapering med äkta går ju inte att återställa till orig heller.Går,går det ju,men kostsamt och mkt omständigt.Vinylen är ju bara att dra bort..

Jag har både och typ på min.Ett självhäftande Dash-kit inuti i äkta Kolfiber(3M) kompletterat med Blank vinyl på en del ställen.Helt nöjd med glansen på den,även om jag är riktigt sugen på den Matta.cool

62 Inlägg
9 april 2011
Audi_powah skrev:
Tja.

Som topic lyder så har jag funderingar på att drappera huven samt back-speglarna på Audin.

- jag kommer och köpa rullar utav 3D Kolfiber vinyl då det är extremt lätt att sätta dit och ser minnst lika bra ut som riktigt kolfiber. Jag är endast ute efter kolfiber-looken smile

- Vad tror ni om detta drag, kommer det att sitta fint eller bara förstöra bilens helhet?

Åsikter tack! big_smile Ja, nej, varför?

mvh dS

Kör på !!!
Jag har gjort det på mina kåpor med specialfilm kolla in min bil wink
Senast redigerat av sulan-1 (9 april 2011)

Det är inte farten som dödar det är smällen
(it´s not the fart that kills it`s the smell)

MrFrank
9 april 2011
Har själv gjort huv och bakspeglar. Även inredningen. Tog folie istället för riktigt. Fanns inte äkta kolfiber i den längden jag vile ha just då. Huven är 1.50 bred

Sök