Supra mkIII 1989 årsmodell. Motor bygge 7mgte

cagiva_mannen Lysekil
6 april 2011 · 90 Inlägg

Hej.
  Jag undrar vad som behöver göras motor mäsigt på 7mgte motorn för att uppnå 400-500hk vad behöver bytas

jag har 1,2mm topppackning hks 3tumsavgas hela vägen uppgradderad orginal turbo. värre koppling vet dock inte exakt vad den klarar men skulle vara en del enligt förra ägaren.

men det jag undrar är vad jag mer behöver göras har kollat runt och enligt vissa ska orginal botten med clevite 77 lager (ram och vev) hålla frö 500hk enligt vissa och andra så gör dom det inte. beror ju helt på vad man laddar skulle jag gissa på? men har någon ett bättre svar så skriv gärna det.

skriv gärna en urförlig lista vad som behövs för att uppnå 400-500hk vet att skillnaden mellan 400hk till 500hk är väldigt stor men 400hk ska inte vara 

Gärna Hemsidor där man kan köpa delarna 

>Väldigt tacksam för svar MVH Coffe

Senast redigerat av cagiva_mannen (6 april 2011)

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
Zorgetz LaddTrycksMissbrukare
7 april 2011 · 125 Inlägg

Köp en PPP motorn o stoppa in. 700 hk på dirren ;D

Jayzone
14 april 2011 · 34 Inlägg

Hm krävs nog inte så farligt mycket för att nå upp till 400 hästar, du har ju redan hälften vunnet på ett helt 3" system så släng på en bränsle trycks regulator så har du den s.k. "chippningen" till MK3an.
En större turbo och portning och planing av toppen, med mappning på det skulle nog lägga dig en bit över 400hk iaf.

Tänk bara på att du måste byta bromsarna, orginal håller knappt ens för orginal effekten tyvärr, så ett par slitsade bromsar och keramik klossar är ju att föredra.

När det gäller att beställa delar så hade jag kollat Ebay och importerat från USA, det mesta går där till oerhört låga priser. För mappningen och portning och planing har jag tyvärr inte en aning om, men hoppas att detta iaf gav dig något smile

If it feels like you have full controll, then your not driving fast enough!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang