4360
Sök

Bilstereon dog. hjälp.

4 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
#1
Har en JVC stereo som bara gav upp här för någon dag sen, är nybörjare men började mäta lite och kom fram till att de inte kommer någon ström till "dom vänstra kablarna" dom delar som upp sig i två delar och dom till vänster om man tittar framifrån verkar inte få någon ström.

Då till min första fråga, ska det gå mätbar ström där?
Om så är fallet vad kan vara fel?

har kollat säkringen bak på stereon och den vanliga och dom är hel.

tacksam för svar. Är nybörjare...
Senast redigerat av henkoo (8 april 2011)

Offroad Racing
3 123 Inlägg
8 april 2011
#2
Det ska vara ström på den gula och den röda kabeln för att den ska funka. (och jord på den svarta)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

2 914 Inlägg
8 april 2011
#3
ta en multimeter och mät mellan den gula och svarta, (mellan 12 och 15 volt ska det vara där)

starta stereon och kolla om det är samma volt då (ifall det finns ström där från början), eller om det blir markant mindre. isf kollar du mot någon annan jordpunkt till stereon, ingen skillnad så  har du inte nog mycket ström till stereon. blir det bättre har du inte nog bra jord till stereo stackaren smile

och givetvis röda ska få ström men den behöver bara en liten styrström,

(kan vara ett jordfel, därför ska du även mäta på jorden till stereon)

4 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
#4
Okej, tack för svaren ska prova det här. smile

2 914 Inlägg
8 april 2011
#5
henkoo skrev:
Okej, tack för svaren ska prova det här. smile

återkom med resultat. smile

4 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
#6
var klantigt av mig var en sladd som hade en "gummikoppling" den hade glidit isär lite så räckte med att trycka ihop den smile


Sök