1999
Sök

Volvo V70N D5 -04 (Lätt styling Projekt)

Detta är ett rullande projekt vars mening är att greja lite eftersom man får råd och tid, har kommit en liten bit på vägen hittills.

320 664 Visningar
Uppdaterades senast 4 augusti 2014
3 292 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
Nu ska jag tala om för er att idag har jag gjort nåt riktigt dumt och onödigt, -24 ute och jag vred igång min stackars D5:a utan värmare. OJOJOJ vad det lät som det INTE var bra för motorn...hade inget val, var tvungen att ha bilen omgående...kylan tar knäcken på batteriet åxå så nån dieselvärmare var inte att tänka på att sätta igång.

Dock kommer jag nog inte att göra om detta i sån här kyla några fler gånger utan värmare...

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Forummoderator
26 473 Inlägg
25 januari 2012
Danne_1977 skrev:
Nu ska jag tala om för er att idag har jag gjort nåt riktigt dumt och onödigt, -24 ute och jag vred igång min stackars D5:a utan värmare. OJOJOJ vad det lät som det INTE var bra för motorn...hade inget val, var tvungen att ha bilen omgående...kylan tar knäcken på batteriet åxå så nån dieselvärmare var inte att tänka på att sätta igång.

Dock kommer jag nog inte att göra om detta i sån här kyla några fler gånger utan värmare...

Äsch..det är ju en Volvo, haha.
Men det kanske inte är rekommenderat hur många gånger som helst..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 292 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Danne_1977 skrev:

Precis..det lät inte bra alls kan jag lova, det hade dessutom varit kallare än -24 under natten så motorn var nog rejält nedkyld redan från början.

mopar300
25 januari 2012
Danne_1977 skrev:
Mack skrev:
Danne_1977 skrev:

Precis..det lät inte bra alls kan jag lova, det hade dessutom varit kallare än -24 under natten så motorn var nog rejält nedkyld redan från början.

ja då e ju beviset att din motor e frisk....det tar ca 25 min så kan man starta den...
min är inte alls trevlig när det e -25,då e det till att värma den i ca 25 min...
det e inte bra att starta en sådan kall motor, men den håller ialla fall men slits mkt fortare..

3 292 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
mopar300 skrev:
Danne_1977 skrev:
Mack skrev:

ja då e ju beviset att din motor e frisk....det tar ca 25 min så kan man starta den...
min är inte alls trevlig när det e -25,då e det till att värma den i ca 25 min...
det e inte bra att starta en sådan kall motor, men den håller ialla fall men slits mkt fortare..

Trodde inte ens den skulle gå igång, men jodå det gjorde den även om det kändes vara lite ström i batteriet och att det verkade gå trögt så knackade den igång efter att motorn snurrat ett par varv

3 151 Inlägg
25 januari 2012
Jag fick göra det samma i dag... Dock var det inte min bil. Inte diesel heller... Men jag förstår vad du menar. wink

Elektriker
1 138 Inlägg
25 januari 2012
Usch föar kyla!! sad

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

3 292 Inlägg
6 februari 2012
Trådstartare
Allt står still med bilen nu, för kallt senaste veckorna, nu senaste dagarna har det varit en period av -25 till -35 ute, då sitter man helst inne och myser i värmen eller tar sig för med inomhusliga sysslor och hobbys.. big_smile

mopar300
6 februari 2012
Danne_1977 skrev:
Allt står still med bilen nu, för kallt senaste veckorna, nu senaste dagarna har det varit en period av -25 till -35 ute, då sitter man helst inne och myser i värmen eller tar sig för med inomhusliga sysslor och hobbys.. big_smile

ja ett varmt garage e gött..att vara ute i denna kyla, fy farao....

3 292 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Detta hör knappast hemma i min tråd men satan i gatan var billiga V70 D5 har blivit nu.. dom sjunker hela tiden, billigare och billigare.. man kan ju undra varför.

mopar300
6 mars 2012
Danne_1977 skrev:
Detta hör knappast hemma i min tråd men satan i gatan var billiga V70 D5 har blivit nu.. dom sjunker hela tiden, billigare och billigare.. man kan ju undra varför.

nya modeller kommer, soppan blir dyrare....å staten bara hovar in skatter från oss.....härliga sverige.

3 292 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
mopar300 skrev:
Danne_1977 skrev:

nya modeller kommer, soppan blir dyrare....å staten bara hovar in skatter från oss.....härliga sverige.

Dieseln kostade 15:09 på statiol i förra veckan när jag tankade.. bemannad satation, satan i gatan vad den stiger, tror jag ska köra en vägreggad 4 hjuling att ha när man ska till affären och kortare sträckor.. det tjänar man nog på i längden.

3 292 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
Snart är det ju vår (även om man kan tro att det är det nu), hade tänkt fundera o kolla lite på frontspoiler/kjolpaket.. skulle se mycket bättre ut med en frontkjol nu när jag har devileyes, några som har förslag på vad som kan vara vettigt och billigt ? Vill inte ha nåt som varannan V70/S60 ägare har och heller inget som kostar skjortan, lite lagom snyggt och fett bara..

Tips ?

Forummoderator
26 473 Inlägg
13 mars 2012
Danne_1977 skrev:
Snart är det ju vår (även om man kan tro att det är det nu), hade tänkt fundera o kolla lite på frontspoiler/kjolpaket.. skulle se mycket bättre ut med en frontkjol nu när jag har devileyes, några som har förslag på vad som kan vara vettigt och billigt ? Vill inte ha nåt som varannan V70/S60 ägare har och heller inget som kostar skjortan, lite lagom snyggt och fett bara..

Tips ?

Det enda vettiga jag ser till dessa bilar är R-frontar i så fall. Allt annat är alldeles för spretigt, plastigt och eländigt fult. Men det är min personliga åsikt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 151 Inlägg
13 mars 2012
En frontläpp kanske?

http://www.vparts.se/media/catalog/product/cache/3/image/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/image_3983.jpg

Just denna var ju lite dyr, men om du hittar en liknande i vanlig plast eller något..?

Ögonlock är ganska snyggt faktiskt, särskillt på nyare Volvo. Inte övervägt att skaffa sådana?

3 292 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
En frontläpp kanske?

http://www.vparts.se/media/catalog/prod … e_3983.jpg

Just denna var ju lite dyr, men om du hittar en liknande i vanlig plast eller något..?

Ögonlock är ganska snyggt faktiskt, särskillt på nyare Volvo. Inte övervägt att skaffa sådana?

Hade dock tänkt byta framkofångaren mot nåt lite snyggare, jag har funderat på ögonlock men vet inte hur det skulle passa på Devil Eyes.. :S

R front är kanske lite väl dyr kan jag tro..

Det mesta man hittar begagnat är så väldigt extremt..

3 151 Inlägg
14 mars 2012
Danne_1977 skrev:
Hade dock tänkt byta framkofångaren mot nåt lite snyggare, jag har funderat på ögonlock men vet inte hur det skulle passa på Devil Eyes.. :S

Kanske göra en facelift och montera 2008 års front? Vet inte hur pass mycket jobb som behövs för det, men en idé i alla fall...

Ögonlock skulle kanske kunna se ut något såhär... Dåligt Photoshopat, men man får en idé i alla fall på "Utan vs med":

http://dl.dropbox.com/u/23449724/Tmp/Untitled-1.jpg

168 Inlägg
14 mars 2012
Ser ut som att ena dioden högst upp till höger inte lyser.. När man tittar på bilden.

3 292 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
Danne_1977 skrev:

Kanske göra en facelift och montera 2008 års front? Vet inte hur pass mycket jobb som behövs för det, men en idé i alla fall...

Ögonlock skulle kanske kunna se ut något såhär... Dåligt Photoshopat, men man får en idé i alla fall på "Utan vs med":

http://dl.dropbox.com/u/23449724/Tmp/Untitled-1.jpg

Har funderat på nyare front men det är en hel del ombyggnationer som behövs för det och väldigt dyra pengar dessutom...

3 292 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
kricka_ skrev:
Ser ut som att ena dioden högst upp till höger inte lyser.. När man tittar på bilden.

Jag tror dom lyser alla.. även om det inte ser ut så på bilden..

Sök