Kulleden sitter väl inne i själva lyktan ? hur får man loss den ?
Hoppas jag fattat rätt om justerskruven Lite virrig jobbar natt nu i veckan så Själva kulan fäster man inne i lyktan fixade lite bilder dock på original lyktan i min v40 men ser likadant ut i mina drl.
Först skruvar du in skruven i mitten på justerskruven så du kan vrida loss den.
Sen tar du och hakar loss kulleden från lyktan.
Och en bild på hur det ser ut med skruven borta. Du ser var den sitter hakad
Säg till om jag ska ta bort bilderna och hoppas det var ok att ladda upp dem här
Nu undrar jag bara en sak, eftersom det inte går att justera lamporna efter att man monterat motorerna så måste det ju betyda att motorerna har rätt inställt läge redan och marginalen som finns är endast det som går att justera på vridreglaget inne i bilen ?
Eller hur funkar det.. ?
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Nu är problemet fixat, motorerna är monterade och verkar funkar bra... var lite trixigt att montera dom när Devil Eyesen sitter på bilen, trångt med alla kablar och ballaster och sånt. MEN nu har jag ett annat problem och det är att det verkar som den ena lyktan pekar mycket åt sidan, hur vet man hur det ska vara justerat för att det ska vara som det ska vara ? sidledes har man ju ingen direkt koll på hur det ska vara... Dessutom såg jag att ena Xenon lampan på helljuset måste ha gått sönder för den funkar inte längre, troligen pajjade den strax innan snön försvann för jag tyckte att det lös lite sämre just då och tänkte att lampan kanske pajjat.. nåväl, dålig kvalité på lamporna kanske... dom är ju så gott som nya.. :S
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Nu undrar jag bara en sak, eftersom det inte går att justera lamporna efter att man monterat motorerna så måste det ju betyda att motorerna har rätt inställt läge redan och marginalen som finns är endast det som går att justera på vridreglaget inne i bilen ?
Eller hur funkar det.. ?
Dom hittar deras läge direkt ja Har samma på min och då jag bytte lyktor så ställde dom in sig själva på "0" Sen då jag vred på i bilen så följde båda sidor med varann snyggt å fint upp å ner
Skickade nu en fråga till företaget som säljer detta luftfilter för att kolla om det passar till D5 åxå.. underhållsfritt vilket är väldigt lättsamt att man slipper hålla på med olja in det och sånt..
Skickade nu en fråga till företaget som säljer detta luftfilter för att kolla om det passar till D5 åxå.. underhållsfritt vilket är väldigt lättsamt att man slipper hålla på med olja in det och sånt..
Om det passar så tror jag att man slår till på det i samband med att man ska serva bilen nu när som helst
Vad tror ni ?
Ser ut som nån kopia på K&Ns utbud av filter. Vet dock inte om det är nån skillnad på luftfilterlådan till vanliga bensinare och diesel, men skulle inte tro att det är det.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
tjena jag hann inte svara på ditt inlägg om 17 tumare om den blir spåkänslig. jag kör med det med min volvo s60. men jag upplever att min är riktigt spårkänslig. men lycka till med din v 70
du. får jag fråga hur mkt navringarna kostade? blev det bättre med dom?
tjena jag hann inte svara på ditt inlägg om 17 tumare om den blir spåkänslig. jag kör med det med min volvo s60. men jag upplever att min är riktigt spårkänslig. men lycka till med din v 70
du. får jag fråga hur mkt navringarna kostade? blev det bättre med dom?
Haha bättre sent än aldrig.. det var väl typ ett år sen den frågan kom på tal va ?
Navringarna minns jag inte var dom kostade men jag tror kanske jag betalade 25:- styck eller nåt sånt, och ja det gjorde skillnad, MEN däcken som var på fälgarna då var helt kassa, dom gjorde så det lät som ett hjullager var trasigt och vibrationer i bilen så jag bytte till nya vilket gjorde att allt blev skitbra, inga vibrationer och spårkänslig är den inte.. jag kör med 18"
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Skickade nu en fråga till företaget som säljer detta luftfilter för att kolla om det passar till D5 åxå.. underhållsfritt vilket är väldigt lättsamt att man slipper hålla på med olja in det och sånt..
Om det passar så tror jag att man slår till på det i samband med att man ska serva bilen nu när som helst
Vad tror ni ?
Ser ut som nån kopia på K&Ns utbud av filter. Vet dock inte om det är nån skillnad på luftfilterlådan till vanliga bensinare och diesel, men skulle inte tro att det är det.
Jag vet ju inte om filtren är optimerade för en speciell motor, tex diesel funkar bäst till diesel och bensin funkar bäst till bensin osv osv.. ?
Även om det fysiska filtret passar i burken menar jag..
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Jag är ingen expert i ämnet, men borde inte luftfiltret vara exakt det samma? Bensinmotorer tycker väl minst lika illa om skit i luften som dieselmotorer gör?
Bara en tanke, jag är som sagt inte så insatt i dieselmotorer...
Jag är ingen expert i ämnet, men borde inte luftfiltret vara exakt det samma? Bensinmotorer tycker väl minst lika illa om skit i luften som dieselmotorer gör?
Bara en tanke, jag är som sagt inte så insatt i dieselmotorer...
Jodå men vissa filter är mer täta än andra, dvs dom släpper igenom olika mycket luftmängd, och det är ju ett sportluftfilter jag är ute efter som funkar bra till D5... insats eller ett så kallat öppet filter
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Jag är ingen expert i ämnet, men borde inte luftfiltret vara exakt det samma? Bensinmotorer tycker väl minst lika illa om skit i luften som dieselmotorer gör?
Bara en tanke, jag är som sagt inte så insatt i dieselmotorer...
Jodå men vissa filter är mer täta än andra, dvs dom släpper igenom olika mycket luftmängd, och det är ju ett sportluftfilter jag är ute efter som funkar bra till D5... insats eller ett så kallat öppet filter
Ska man börja tänka i dom banorna, så är ju originalfiltret såklart bäst. Tror att det ligger lite forskning bakom just originalfiltret, och varför just det är monterat.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Jag är ingen expert i ämnet, men borde inte luftfiltret vara exakt det samma? Bensinmotorer tycker väl minst lika illa om skit i luften som dieselmotorer gör?
Bara en tanke, jag är som sagt inte så insatt i dieselmotorer...
Jodå men vissa filter är mer täta än andra, dvs dom släpper igenom olika mycket luftmängd, och det är ju ett sportluftfilter jag är ute efter som funkar bra till D5... insats eller ett så kallat öppet filter
Ska man börja tänka i dom banorna, så är ju originalfiltret såklart bäst. Tror att det ligger lite forskning bakom just originalfiltret, och varför just det är monterat.
Och ska man tänka i dom banorna kan man ju fråga sig.. varför är sportluftfilter så populära.. och varför finns dom överhuvudtaget om orginal är det bästa alternativet ?
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **