Sitter och tänkte beställa en halvsats till min bil (alternativt helsats vid rätt pris). Just nu står det mellan JT och BSR (Ferrita?).. Funderade på Simons också men läste att dessa inte var likabra som BSR's. Vill ha riktigt gött ljud i motorn men ändå kunna höra vad man säger i kupén. Så vad ska man satsa på?
Dessutom undrar jag om nån vet hur mycket jobb det är att sätta dubbla blås på en framhjulsdriven S70? Vill minnas att jag sett folk som kört med dubbla blås på 2.5T och framhjulsdrift.
Ytterst tacksam för svar från nån som har koll på detta!
Minns jag inte helt galet så är BSR systemen just simons jag kör med simons och är helnöjd doft sportigt när man gasar men behagligt vid jämn motorvägsfart,sen var det riktigt bra passform.
Ferrita om du vill ha kvalietet och det bästa ljudet (detta alternativet suger redigt i plånboken). sen har du då JT det funkar och givetvis bra, men enligt mig hade det inte riktigt samma klang i ljudet.
Var inne på Autoexperten i Helsingborg och fick prisuppgift på 3000kr för ett Simons halvsats. Är detta identiskt mot BSR's Sport Flow för 3190 då?
Det verkar faktiskt så att det är just Simons avgas som säljs hos BSR, iaf till denna modell för ja hade klart för mig att dom använde sig av Ferrita annars men tittar man på bilderna via deras hemsida så ser det precis ut som Simons egna och inte Ferritas..
Så, det du fått via Autoexperten verkar vara samma som BSR säljer till din JA.
Mailade BSR och frågade om det var samma.. Fick till svar "Det är inte samma, det skiljer sig i montering och vissa andra detaljer". Så samma med andra ord...
Har beställt en halvsats hos BSR i malmö nu + lite annat godis.