Jag skulle INTE köra på en aktiv bas någon dag i veckan.
Vad för ljud vill du få? Orginalljudet är ju absolut inte kasst i dessa bilarna. Däremot är det väldigt svårt att få bra bas i dem. Jag hade tidigare en V40 med samma låda i, och den lät GRYMT bra. I min S60 låter den kasst. En kombi är 100 ggr lättare att få bra ljud i.
Visst du kanske får lite mer bas, men det låter oftast mer utanför än i bilen.
Mvh
Behöver du ha något uppritat så hör av dig!