Fortkörning, HJÄLP!

H_Revelj
13 april 2011 · 7 Inlägg

Körde lite för fort för några veckor sedan å vet inte hur jag ska bära mej åt, om jag bara ska acceptera de hela med böter å att kortet rykte eller ska jag överklaga?

Iaf så körde jag och hade en medpassagerare och vart stoppade utav en(ensam) civil polis som blinkade i bakrutan...
Jag svängde in till sidan å vevade ner rutan, när han sedan visade sin Pro Laser3 och att han hade mätt upp mej i 100km/h så bad han mej kliva ur min bil å sätta mej med honom i hans civil bil för att prata lite.
Han berättade nu att han hade stått och mätt mej på en 60 sträcka när jag körde 100km/h. Han visade aldrig exakt vart han hade mätt upp hastigheten utan sa bara att -'' ja de var där borta vid krönet''- och att han sedan satt sej i bilen och kört ikapp mej. Dum som man var så godtog ja böter och mitt körkort inkallades... Jag hade precis haft de i 4 månader på dagen.
Kan Polisen verkligen göra på det här viset? Inget bildbevis, inget kalibrerings protokoll eller något som helst bevis vad ja tycker iaf att det var mej han sköt med lasern på?

Tacksam för svar!

Audi A6 3.0 tdi "Silverskjea" (2008)
Pedaal
13 april 2011 · 601 Inlägg

Har tyvärr inga goda tips.
Men räkna med många moralpoliser i denna tråd, så var beredd tongue

Janneutanb
13 april 2011 · 7 272 Inlägg

Nu har du redan erkänt det iom att du skrev på så det finns inte så mycket att göra än att ta om kortet.

H_Revelj
13 april 2011 · 7 Inlägg

Pedaal skrev:
Har tyvärr inga goda tips.
Men räkna med många moralpoliser i denna tråd, så var beredd tongue

haha moral poliser tongue?

Audi A6 3.0 tdi "Silverskjea" (2008)
Andromeda Rumpmas
13 april 2011 · 3 860 Inlägg

I det läget hade det kanske varit bättre att begära "rådrum" istället för att erkänna. Hade inte polismannen torrt på fötterna hade det kanske inte gått längre än så. I och med erkännandet har du ju aktivt styrkt polismannens version av saken och erkänt att det gick till som han påstod. Det är ju det din underskrift betyder. Tyvärr, går inte att ta tillbaka nu.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
mojja
13 april 2011 · 41 Inlägg

Bara att gilla läget då du redan erkännt:(

Andromeda Rumpmas
13 april 2011 · 3 860 Inlägg

H_Revelj skrev:

Pedaal skrev:
Har tyvärr inga goda tips.
Men räkna med många moralpoliser i denna tråd, så var beredd tongue

haha moral poliser tongue?

Skyll dig själv, du kan väl läsa skyltar? Om inte ska du inte ha något körkort heller.

Det är en moralpolis wink

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
H_Revelj
13 april 2011 · 7 Inlägg

Andromeda skrev:

H_Revelj skrev:

Pedaal skrev:
Har tyvärr inga goda tips.
Men räkna med många moralpoliser i denna tråd, så var beredd tongue

haha moral poliser tongue?

Skyll dig själv, du kan väl läsa skyltar? Om inte ska du inte ha något körkort heller.

Det är en moralpolis wink

Haha ja alla gör vi misstag, har säkert du också gjort någon gång.

ja då förstår ja va de är, ska ju finnas sånna å

Audi A6 3.0 tdi "Silverskjea" (2008)
Andromeda Rumpmas
13 april 2011 · 3 860 Inlägg

H_Revelj skrev:

Andromeda skrev:

H_Revelj skrev:
haha moral poliser tongue?

Skyll dig själv, du kan väl läsa skyltar? Om inte ska du inte ha något körkort heller.

Det är en moralpolis wink

Haha ja alla gör vi misstag, har säkert du också gjort någon gång.

ja då förstår ja va de är, ska ju finnas sånna å

Jag har varit moralkärring i en del trådar, men det blir vi nog alla när fortköraren ifråga visar arrogans och inte tycker h*n gjort något fel. Du verkar ju ta det på "rätt" sätt. Gjort är gjort liksom. Jag har också kört för fort ja. En del gånger hade mitt kort lätt kunnat ryka permanent trots att jag inte har prövotid. Hade det hänt hade jag fått ta smällen. Det ska man alltid vara medveten om.

Jag menade förövrigt inte det som står i min tidigare post som något mot dig, det var bara ett exempel med glimten i ögat wink

Senast redigerat av Andromeda (13 april 2011)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
H_Revelj
13 april 2011 · 7 Inlägg

Andromeda skrev:

H_Revelj skrev:

Andromeda skrev:

Skyll dig själv, du kan väl läsa skyltar? Om inte ska du inte ha något körkort heller.

Det är en moralpolis wink

Haha ja alla gör vi misstag, har säkert du också gjort någon gång.

ja då förstår ja va de är, ska ju finnas sånna å

Jag har varit moralkärring i en del trådar, men det blir vi nog alla när fortköraren ifråga visar arrogans och inte tycker h*n gjort något fel. Du verkar ju ta det på "rätt" sätt. Gjort är gjort liksom. Jag har också kört för fort ja. En del gånger hade mitt kort lätt kunnat ryka permanent trots att jag inte har prövotid. Hade det hänt hade jag fått ta smällen. Det ska man alltid vara medveten om.

Jag menade förövrigt inte det som står i min tidigare post som något mot dig, det var bara ett exempel med glimten i ögat wink

Jo de va inte så att ja inte tyckte jag gjort något fel. Men ja hade lite funderingar på om det gick rätt till bara.
Ja man får väl ta lärdom utav sina misstag bara. Blir kollektivt ett tag framöver smile

Haha jaha, okej wink

Audi A6 3.0 tdi "Silverskjea" (2008)
vwinfection
13 april 2011 · 48 Inlägg

hoppas du inte blir av med kortet så länge..så du inte behöver ta om kortet...

Skoda fabia "la Familia" (2013)
Janneutanb
13 april 2011 · 7 272 Inlägg

vwinfection skrev:
hoppas du inte blir av med kortet så länge..så du inte behöver ta om kortet...

Det lär han göra i vilket fall.

H_Revelj
13 april 2011 · 7 Inlägg

vwinfection skrev:
hoppas du inte blir av med kortet så länge..så du inte behöver ta om kortet...

Men de måste jag väl ändå? ta om det alltså, hade de ju bara på prövotid....

Audi A6 3.0 tdi "Silverskjea" (2008)
Hamilton
13 april 2011 · 8 873 Inlägg

vwinfection skrev:
hoppas du inte blir av med kortet så länge..så du inte behöver ta om kortet...

Eftersom trådskaparen har haft sitt körkort i 4mån så blir det till att göra ett nytt förarprov, både kunskaps- och körprov, även om spärrtiden är kortare än ett år. Ansökan om körkortstillstånd måste också givetvis göras om på nytt.

Värt att notera är att körkortstillståndet kan beviljas tidigast två månader före spärrtidens slut.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
H_Revelj
13 april 2011 · 7 Inlägg

Hamilton skrev:

vwinfection skrev:
hoppas du inte blir av med kortet så länge..så du inte behöver ta om kortet...

Eftersom trådskaparen har haft sitt körkort i 4mån så blir det till att göra ett nytt förarprov, både kunskaps- och körprov, även om spärrtiden är kortare än ett år. Ansökan om körkortstillstånd måste också givetvis göras om på nytt.

Mvh
Hamilton

Precis den faktan jag fått också

Audi A6 3.0 tdi "Silverskjea" (2008)
vwinfection
13 april 2011 · 48 Inlägg

H_Revelj skrev:

vwinfection skrev:
hoppas du inte blir av med kortet så länge..så du inte behöver ta om kortet...

Men de måste jag väl ändå? ta om det alltså, hade de ju bara på prövotid....

hmm naae de tror jag inte. jag har mitt okcsåå på prov. har inte blivet av med kortet än bara massa böter tongue

Skoda fabia "la Familia" (2013)
Janneutanb
13 april 2011 · 7 272 Inlägg

vwinfection skrev:

H_Revelj skrev:

vwinfection skrev:
hoppas du inte blir av med kortet så länge..så du inte behöver ta om kortet...

Men de måste jag väl ändå? ta om det alltså, hade de ju bara på prövotid....

hmm naae de tror jag inte. jag har mitt okcsåå på prov. har inte blivet av med kortet än bara massa böter tongue

Då får du läsa på lite.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang