4540
Sök

Generatorvin i 6,5 kit

dB Jägare!
732 Inlägg
14 april 2011
Trådstartare
#1
Tjenare!

Har fått lite problem när vi monterat lite saker i en väns Volvo 850.

I bilen är för närvarande ikopplat:

1st MDS Torque T5.
1st MDS 1214.
1st MDS FC6 kit.
1st Mutant NW280SP.

När man startar bilen får vi generatorvin i 6,5 kitet (framsystem)
Inget generatorvin i basen.

Båda lågnivåkablarna är dragna på vänster sida av bilen.
Pluskablar på höger sida av bilen.
Har kontrollerat och dragit så att lågnivåkablarna inte ens är i närheten av pluskablarna.
Jord till båda stegen är på 2st separata bältesfästen och kontrollerat att båda sitter bra och har bra kontakt.

Har inte en blekaste och slut på ideér om vad det kan vara.
Det sitter för övrigt ett Running Bull 95aH batteri under huven.
50mm2 kablage till T5 steget.
25mm2 kablage till Mutant steget.
50mm2 jord ifrån batteri till kaross och mellan kaross och motor.
50mm2 + ifrån generatorn till batteriet.

Mvh Wiesel
Senast redigerat av Wiesel (14 april 2011)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
14 april 2011
#2
Jordpunkterna skall helst sitta på samma ställe.. till att börja med.

Aldrig funderat på om du bränt signaljorden?

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

dB Jägare!
732 Inlägg
14 april 2011
Trådstartare
#3
Tokken skrev:
Jordpunkterna skall helst sitta på samma ställe.. till att börja med.

Aldrig funderat på om du bränt signaljorden?

Okej tack! Får flytta en av jordpunkterna till den andre!

Jo, det har ju cirkulerat lite i tankarna så ska sätta i en ny huvudenhet idag!
Återkommer i tråden om detta inte fungerar!

Mvh Wiesel
Senast redigerat av Wiesel (14 april 2011)

3 187 Inlägg
14 april 2011
#4
Wiesel skrev:
Tokken skrev:
Jordpunkterna skall helst sitta på samma ställe.. till att börja med.

Aldrig funderat på om du bränt signaljorden?

Okej tack! Får flytta en av jordpunkterna till den andre!

Jo, det har ju cirkulerat lite i tankarna så ska sätta i en ny huvudenhet idag!
Återkommer i tråden om detta inte fungerar!

Mvh Wiesel

testa jorda rca höljet, försvinner det så har du bränd signal jord. skulle inte rekommendera att byta stereo innan du har hittat felet.
har man bränt signaljorden så beror det på något (troligtvis dålig jord) och monterar du en ny så bränner du den med..


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
14 april 2011
#5
Generatorvin ska normalt sett inte höras i basar, isåfall så delar man galet högt och har en bas som kan återge höga frekvenser.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

dB Jägare!
732 Inlägg
14 april 2011
Trådstartare
#6
big-jepp skrev:
testa jorda rca höljet, försvinner det så har du bränd signal jord. skulle inte rekommendera att byta stereo innan du har hittat felet.
har man bränt signaljorden så beror det på något (troligtvis dålig jord) och monterar du en ny så bränner du den med..

Bytt stereo idag och generatorvinet försvann.
Förmodligen så har signal jorden gått sönder i stereon när den satt i hans andra bil. Jorden i denna bil är det inga som helst fel på! smile

dB Jägare!
732 Inlägg
14 april 2011
Trådstartare
#7
ChriZtoffer skrev:
Generatorvin ska normalt sett inte höras i basar, isåfall så delar man galet högt och har en bas som kan återge höga frekvenser.

Generatorvinet hördes ej i basen som jag nämnde tidigare, men detta är löst nu iallafall! smile

Team dBakuten
3 453 Inlägg
14 april 2011
#8
Kan var så enkelt att koppla in kablarna i steget i fel ordning för att bränna signaljorden i stereon.

Jag brukar koppla JORD ---> PLUS ----> HÖGTALARE ---> REMOTE ---> RCA

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

dB Jägare!
732 Inlägg
14 april 2011
Trådstartare
#9
Tokken skrev:
Kan var så enkelt att koppla in kablarna i steget i fel ordning för att bränna signaljorden i stereon.

Jag brukar koppla JORD ---> PLUS ----> HÖGTALARE ---> REMOTE ---> RCA

Jo det kan ju vara lätt hänt, dock så kopplar jag exakt i den ordning du gör!

Tacksam för alla svar, men problemet är löst nu! smile

Mvh Wiesel

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
14 april 2011
#10
Tokken skrev:
Kan var så enkelt att koppla in kablarna i steget i fel ordning för att bränna signaljorden i stereon.

Jag brukar koppla JORD ---> PLUS ----> HÖGTALARE ---> REMOTE ---> RCA

Jord > Plus > Högtalare > Remote > RCA > SÄKRINGEN PÅ PLUS!
Det är min ordning wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 april 2011
#11
Lonefox skrev:
Tokken skrev:
Kan var så enkelt att koppla in kablarna i steget i fel ordning för att bränna signaljorden i stereon.

Jag brukar koppla JORD ---> PLUS ----> HÖGTALARE ---> REMOTE ---> RCA

Jord > Plus > Högtalare > Remote > RCA > SÄKRINGEN PÅ PLUS!
Det är min ordning wink

Sääääh.. ssäääk.. säääähkrrring? Äh.. vet knappt hur skiten stavas. wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

dB Jägare!
732 Inlägg
15 april 2011
Trådstartare
#12
Tokken skrev:
Lonefox skrev:
Tokken skrev:
Kan var så enkelt att koppla in kablarna i steget i fel ordning för att bränna signaljorden i stereon.

Jag brukar koppla JORD ---> PLUS ----> HÖGTALARE ---> REMOTE ---> RCA

Jord > Plus > Högtalare > Remote > RCA > SÄKRINGEN PÅ PLUS!
Det är min ordning wink

Sääääh.. ssäääk.. säääähkrrring? Äh.. vet knappt hur skiten stavas. wink

Hahahah! Detta gjorde min morgon! big_smile Tummen upp till Tokken för underbar humor! big_smile


Sök