6607
Sök

Vad tycker ni om att veteranbilar säljs utomlands

jorgen72
14 april 2011
Trådstartare
Idag såg jag en split bubbla som hade sålts till någon dansk o jag tycker ju inte om att split bussar split bubblor amazoner o andra veteraner säljs till utlandet men samtidigt förstår man ju säljarna också som givetvis vill ha så mycke betalt för sina fordon som möjligt , skriv vad ni tycker

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
14 april 2011
skulle jag få för mig att sälja min gamla bil så kommer jag tyvärr att förska hitta nån utomlands då efter frågan och pengarna för sånna bilar inte finns i sverige så det är därför. Sen så tror jag att Tyska bilar ska sluta i Tyskland osv så split bussarna ska vara där medans amazon ska va i sverige big_smile

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Vettemannen
14 april 2011
Trådstartare
Jag tycker det är synd att våra veteranbilar säljs utomlands men samtidigt får man förstå att de som säljer bilarna vill ha ut så mycket pengar som möjligt för sina objekt!

/Benny

jorgen72
14 april 2011
Trådstartare
Självklart måste man ju förstå att det är pengarna som styr men det är lite surt att våra fina veteranfordon säljs till utlandet själv hade jag i första hand velat sälja bubblan o bubbla caben ( Bägge är från 68 den vanliga bubblan är riktigt fin caben är dålig men bes o körbar) o även min veteran motorcykel (som bara gjordes i 2 år) Här i sverige men går det inte få vetiga priser så kan man kanske tänka sej o sälja utomlands .
Senast redigerat av jorgen72 (14 april 2011)

Forummoderator
9 299 Inlägg
14 april 2011
Jag sålde en hobbybil med en kraftig förlust till en person jag visste skulle vårda den. Oftast är det efterfrågan och utbudet som styr, men ibland kommer hjärtat med i bilden. Å andra sidan köpte jag samma bil utomlands vilket direkt påvisar ett omvänt problem.
Senast redigerat av caromania (14 april 2011)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

jorgen72
14 april 2011
Trådstartare
caromania skrev:
Jag sålde en hobbybil med en kraftig förlust till en person jag visste skulle vårda den. Oftast är det efterfrågan och utbudet som styr, men ibland kommer hjärtat med i bilden. Å andra sidan köpte jag samma bil utomlands vilket direkt påvisar ett omvänt problem.

Det är ju lite av en kultur gärning som du har gjort istället för att sälja till bästa bud o sådant gillar jag , vad var det för bil

Sök