Tjenare!
Har stött på lite problem i polarns Volvo 850!
Tidigare har vi bara kastat in allt lite snabbt och spelat med basen och porten vänd mot bakluckan, och spelade med fällda baksäten.
Idag så byggde vi allt frammåt och gjorde allting riktigt tätt!
Vi har fogskummat, limmat, dämpat dörrar,bagagelucka,bagagegolv,hatthylla ovan och undersida.
MEN, det vart mycket mycket sämre bas när allting var klart än när vi bara spelade in basen och allt var ikastat bakåt. Frågan är varför?
Det är verkligen 100% tätat och 100% stumt.
Bas: MDS 1214
Slutsteg: MDS Torque T5
Generator: 100amp
Jord: 50mm2 i bältesfäste
Pluskabel: 50mm2
Batteri: Running bull 95aH
Jord ifrån batteri till kaross och motor: 50mm2
Plus ifrån generator: 50mm2
Volt vid batteri tomgång: 13.9V
Volt vid slutsteg tomgång: 13.9V
Volt vid batteri samt slutsteg vid full basning på tomgång: 13.8-13.2V
Låda: 90L avstämd till 45Hz, byggd i 22mm MDF och 44mm baffel.
Bild på det hela
![http://i278.photobucket.com/albums/kk99/Wiesel_92/IMAG0121.jpg]()
Mvh Wiesel