Tjena tänkte köpa en Volvo 850 GLT. Bilen är cirka -10mil ifrån mig...Så då uppstår lite problem, hur får jag hem den?
Får jag bogsera den eftersom den är avställd och ingen försökring? Om jag inte får bogsera den, hur ska jag då få hem den? BIlen är EJ körbar. Kan man boka någon som kör hem den till mig, och vad skulle det isf kosta ungefär? Ge mig alla tips på hur jag kan få hem bilen på ett lagligt sätt utan problem!
Smidigaste alternativet är väl att fråga någon lokal motorsportklubb (typ folkrace) om någon där kan hjälpa dig att köra hem bilen mot en viss ersättning...
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Smidigaste alternativet är väl att fråga någon lokal motorsportklubb (typ folkrace) om någon där kan hjälpa dig att köra hem bilen mot en viss ersättning...
Nu är klockan rätt mycket, så kan inte ringa nu! Men vad skulle du chansa att dem vill ha betalt för det OM dem kan göra det åt mig? Låter som en mycket bra idé Du vet inte någon folkrace klubb i skåne? Är inte insatt i sånt
Ett bilsläp kostar ca 500:- att hyra ett dygn eller runt 250:- 4 timmar. Troligen blir det överlast på B-kort. Att fu upp bilen på släpet och så vidare är inga bekymmer. Släpen har en vinsch fram. Tog själv hem en stendöd Saab i januari i mer eller mindre snöstorm med en MB e-klass cirka 10 mil. Gick fint.
Nu är klockan rätt mycket, så kan inte ringa nu! Men vad skulle du chansa att dem vill ha betalt för det OM dem kan göra det åt mig? Låter som en mycket bra idé Du vet inte någon folkrace klubb i skåne? Är inte insatt i sånt
Klubbarna finns listade på svenska bilsportförbundets hemsida, http://www.sbf.se dock så verkar den nere för tillfället.
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Ett bilsläp kostar ca 500:- att hyra ett dygn eller runt 250:- 4 timmar. Troligen blir det överlast på B-kort. Att fu upp bilen på släpet och så vidare är inga bekymmer. Släpen har en vinsch fram. Tog själv hem en stendöd Saab i januari i mer eller mindre snöstorm med en MB e-klass cirka 10 mil. Gick fint.
Men om det blir överlast på ett B-kort, så får väl inte mina föräldrar köra den åt mig? Vad är max vikten, vet du det? Och du vet inte om man kan hyra en dragbil också eller? ...jäääääkla föräldrar som sålde 945Turbon och köpte en ford modeo >.<