6642
Sök

Pytteliten läckage på avgasystem - Volvo 740

Volvo850-92
1 682 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
Jag ska besikta på måndag, men hittade en pytteliten läckage vid katalysatorn. Ni vet det där stället efter katalysatorn. Tror ni det går igenom? '

Vad är det mer man ska kolla på när det ska besiktas? Kopplingen? Min tar rätt högt upp, den är inte sliten. Den är rätt så ny, men jag måste slacka den. Hur gör man det?

Hur bli det med handbromsen? Om den tar och är bra, men den tar högt upp, gills det då?

679 Inlägg
16 april 2011
Sånt litet läck märker dom nog inte ens, förstår inte hur du får in kopplingen i besiktnigen den har inget med besiktningen att göra, och tar handbroms på både sidor och tar bra är det ingen fara, spelar ingen roll om den tar högst upp

SÄNK MER!
389 Inlägg
16 april 2011
handbromsen ska ta tidigt! inte högst upp, får en 2a på att rörelsereserven är för kort

Volvo850-92
1 682 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
Okej, då ska jag väll försöka spänna den.

Vad är det mer man ska försöka kolla på?
Tutan måste jag fixa då en kabel är sönder.

679 Inlägg
16 april 2011
Volvo740-88 skrev:
Okej, då ska jag väll försöka spänna den.

Vad är det mer man ska försöka kolla på?
Tutan måste jag fixa då en kabel är sönder.

Gå in på bilprovning, där har d en guide

killercow
17 april 2011
Jag kan inte svara på hur alla bilprovningens hallar ser ut numera.

Men förut var det så här iallafall att bilens avgasrör kopplades till en slang så bilen var igång under bes. då kollade dom om det var lekage. nu byggde dom om för några år sen så nu har dom inte längre bilen igång. dock är dom väldigt duktiga på att höra under provkörningen och se på utsläppen om det är lekage. dessutom så får du in lukten i kupen om hålet är så långt fram som vid katen.

Om du inte vill laga ordentligt så kladda på lite avgaspasta nån dag innan bes så håller de tillfälligt

Muttley
17 april 2011
Om du själv hittat hålet på avgasröret. Tror du inte besiktningsmannen hittar de då när han går under bilen och kollar avgasröret ?

Sök