5766
Sök

Slutsteg dog

1 624 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
#1
Hej! Var på väg till jobbet imorse och märkte att basen slutade spela, så jag gick bak för att kolla alla sladdar, säkringar m.m. Det enda jag vet som sitter lite galet är en lågnivå kabel som glappar, men den ska ju inte ha någonting med strömmen till steget att göra, för det är steget som har dött. Jag har kollat stora säkringen vid batteriet och den är hel, även de två som sitter i steget och dem är också hela. Någon som kan ge mig ett tips om vad det kan vara?

Mvh

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
18 april 2011
#2
Har du en glassäkring eller en platt säkring vid batteriet?
(Med platt menar jag ANL eller SFA/AFS)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 624 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
#3
Lonefox skrev:
Har du en glassäkring eller en platt säkring vid batteriet?
(Med platt menar jag ANL eller SFA/AFS)

Jadu, ingen aning. Det är biltemas paket, det för 399:- (a)

R1 driver!
5 128 Inlägg
18 april 2011
#4
Då har du antagligen glassäkring.

Kan va den säkringen som är kass ändå, för ibland syns det inte på dom.


448 Inlägg
18 april 2011
#5
kollat remote kabeln ?

Xzit

1 624 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
#6
Remote kabeln sitter som den ska i huvudenhet och kaross, ja har också hört att det inte syns på biltemas säkringar, får testa att spela utan den kanske och se.

R1 driver!
5 128 Inlägg
18 april 2011
#7
Remoten ska inte sitta fast i karossen! Den ska bara sitta mellan stereo och slutsteg...


1 624 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
#8
Ja, juste. Tänkte på joden, den sitter som den ska den med wink

448 Inlägg
18 april 2011
#9
kan du starta slutsteget genom att ta en sladd ifrån remoteuttaget och lägga mot pluskabeln på steget ?

Xzit

1 624 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
#10
XzitXR3I skrev:
kan du starta slutsteget genom att ta en sladd ifrån remoteuttaget och lägga mot pluskabeln på steget ?

Det har jag inte testat faktiskt.

448 Inlägg
18 april 2011
#11
prova det så vet du om det är ström/jord problem eller nåt vajsing med remote kabeln helt enkelt smile

Xzit

1 624 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
#12
Glapp i strömkabeln vid säkringen sad

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
18 april 2011
#13
careau skrev:
Glapp i strömkabeln vid säkringen sad

HELT säker på att det är kabeln så att det inte är säkringen i sig?
Glassäkringar är lödda i ändarna av blecket mot ändkåporna och kan lossna där av olika anledningar.

Därför förespråkar jag alltid flatsäkringar såsom ANL, FSA/SFA/AFS (beroende på vad tillverkarna valt att kalla dem, även kända som Mini-ANL)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 624 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
#14
Okej, kanske något man kan kika på då, tack för tipset!


Sök