1983
Sök

Stereo, passar?

21 761 Inlägg
21 april 2011
Vilken plastfyrkant menar du, stereons eller den som sitter på bilens kablage?

535 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
hm, alltså, det sitter ju 2 kablar på stereon, en för sub, en för antenn. på bilens kablage finns en brun och en svart plastfyrkant med sladdar. och antennen så klart. sen fick jaj i stereokartongen med några fyrkanter så man kunde koppla i den bruna och svarta från bilens kablage. om ni tittar längre bak i tråden så ser ni bild. och sen skickade han med en iso adapter, men vet inte om den passar men... iaf, vart? jag kunde koppla i stereon utan iso adaptern, var ju en del sladdar på adaptern som låg i kartongen.

signalkabel är samma som lågnivåkabel va?

Edit: Det satt ju en iso adapter på kablaget i bilen:) så den frågan är löst. Men vilken sladd ska jag rycka för att få ihop det med remoten?
Senast redigerat av Fismumriken (21 april 2011)

21 761 Inlägg
21 april 2011
Signalkabel bör vara samma som lågnivåkabel, stämmer bra det. smile

Remotekabel brukar som sagt oftast vara blå/vit.

535 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Och ska jag då bara dra ut den kabeln från bilkablaget? eller hur funkar det? det står inte mer än en massa konstig skrift på alla kablar ju yikes

Forummoderator
26 473 Inlägg
21 april 2011
Fismumriken skrev:
jag fick med en iso adapter, men är inte så säker på att jag behöver den... men är det meningen att jag ska dra ut den kabeln från plastfyrkanten då eller?

Nej, skarva ihop den.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

535 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
hm... ska jag klippa av den blå kabeln som sitter i skon då? fan ja fattar inte riktigt, inte ens säker på vilken kabel det är ^^

Forummoderator
26 473 Inlägg
22 april 2011
Är det en kabel som är avsedd för remote så skall den bara sticka ut som en liten stump har jag för mig.

535 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
Okej... så är det inte i detta fallert. Är det någon kabel från stereon eller kablaget från bilen som man ska fästa ihop remotekabeln med? För är det kablaget från bilen, så blire ju i en Iso adapter som sitter där.

Forummoderator
26 473 Inlägg
22 april 2011
Det är från isokablaget det skall komma ut en kabel från, som du skarvar ihop med en kabel som går till slutsteget.

535 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
Så jag tänkte, men så verkar det inte vara... Om den inte har åkt in och hamnat bakom elelr nåt?

Forummoderator
26 473 Inlägg
22 april 2011
Fismumriken skrev:
Så jag tänkte, men så verkar det inte vara... Om den inte har åkt in och hamnat bakom elelr nåt?

Men den sitter ju i stereon. Kan ju inte åka nån annanstans, om du håller i kablaget?

535 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
öhm nej iofs inte... hm... undrar vart fan kabeln är då isf:O

Forummoderator
26 473 Inlägg
22 april 2011
Fismumriken skrev:
öhm nej iofs inte... hm... undrar vart fan kabeln är då isf:O

Men du hade ju kablaget isatt i stereon på baksidan. Du har det ju på kort??

535 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
Ja? och vart ska remotekabeln då?

Forummoderator
26 473 Inlägg
22 april 2011
Fismumriken skrev:
Ja? och vart ska remotekabeln då?

På kablaget som du trycker in i stereon - det du kallar den där fyrkanten - så skall det sitta en stump som är märkt med remote eller förkortning för det.

535 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
aha okej... letade igenom dom förut... hittade ingen med namnet, får väl kolla igen. men är det bara att rycka ur den från fyrkanten då eller?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
22 april 2011
Får huvudenheten ska det gå en blå kabel med en vit rand på, denna går sen in (lika som alla andra kablar) i ISO kontakten som sen kopplas till bilen. Kolla vilken kabel den går ihop med och koppla in dig på den, har du tur så är den blå med vit rand även i bilen men det kan även vara annan färg på kabeln där.

Sen ang. baslådan, har du utgått efter någon låduträkning eller byggde du bara en låda som passade bilen?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

535 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
Okej tack för tipset:) Jag räknade på en annan basmodell först, men blev ändrade planer. Gjorde ganska måttbestämt efter bilen. Så lådan kan vara lite liten. Ungefär 50L per baselement.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
22 april 2011
Det blir inte riktigt bra att göra så, utan det man får göra är att räkna ut rätt volym för basen och sen försöka få till en låda som håller den volymen med mått som passar i bilen. Men 50L slutet ska då räcka till för dom flesta 12" basar, gränsfall att det är för mycket t.o.m för en del.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

535 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
Jag har portad låda. På de basarna jag gjorde till först rekomenderades 49,95 L portad. Så gjorde efter den... Borde låta ganska bra... Men när man skarvar sladden där sen, ska den inte gå in i plastfyrkanten igen? utan bara den kabeln och remotkabeln som skarvas?

Sök