3244
Sök

Jag blir blåst på pengar

6 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Hej.

Jag har börjat med att skaffa körkortet och teroin klara jag hur enkelt som helst.
Sen så var det dags för uppkörningen, jag var helt säker på att klara det men nej.
En skabbig gubbe som inte ens prata med mig och gav mig knappt instruktioner.
det gick 15 minuter sen fick jag vända och fick reda på att jag vart kuggad.

Andra uppkörningen fick jag köra i 35 minuter och var helt säker på att jag klara mig.
Men så sa hon att jag blev kuggad för att när jag skulle köra in i en parkering så
dyker en annan kärring upp och placerar sig i mitten, jag bromsar och så ser jag att
instruktören också bromsar fast det inte behövdes och då blev jag kuggad bara för det.

Tredje gången var idag. Det går hur bra som helst men den här gången var det inte 15 minuter,
inte 35 minuter utan 50 minuter som jag fick köra och vem fan har fått parkera två gånger och backa tre gånger under samma uppkörning. Inte nog med det, på e4an mot nynäshamn fick jag åka av tre avfarter och upp igen och samma sak på vägen tillbaka mot stockholm och det han kugga mig var för att under backingen i en parkering där jag åkte i snigelfart i 2 meter, bara kolla i vänster backspegel fast än jag hade superkoll på allt och skulle bara se till att inte köra in i bilen vänster om mig.

varför blir jag kuggad? Jag beter mig jävligt bra i trafiken och underlättar för alla andra. Jag är jävligt lugn och inte nervös alls. Min kompis som är en idiot i trafiken fick köra i 10 MINUTER till centrum, parkera åka tillbaka och fick kortet.

Jag är så jävla less på de, nu har min teori tid gått ut och jag har inte råd med fler uppkörningar,
Fy fan säger jag bara, bara för att de har en dålig dag ska vi drabbas för det.
Slynor som vill att allt ska ske under två månader bara för pengarnas skull giriga horungar.

6 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Under backingen kollade jag alla speglar, det var bara den lilla sista biten som jag kolla i vänster backspegel så inget gick fel.

Pim_Pim
18 april 2011
Antagligen så kör du inte så bra som du tycker ? Provat att köra för trafikskolan? Antar att du kör privat.

5 198 Inlägg
18 april 2011
Naturligtvis så tycker ju alla som kör upp att dom kan allt till 100%. Men man blir kuggad för att tillsynsmannen/kvinnan inte anser att man är mogen för att vara ute i trafiken.

*Slynor som vill att allt ska ske under två månader bara för pengarnas skull giriga horungar.*
Nu går ju de pengarna trafikverket och jag tror inte att dom kuggar folk för egen vinning, varför du blir kuggad står på pappret du får vid uppkörningen,,eller oxå får du det muntligt.

5 198 Inlägg
18 april 2011
Sen är ju rubriken missvisande.. ingen blåser dej på pengarna.

6 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Jag har kört privat i ett år och haft fem körlektioner. Körlektionerna tog jag för att kolla om jag var redo för uppkörningen och det var jag. Och på uppkörningen idag sa han ''du är duktig på att köra bil men du behöver träna på att kolla överallt när du backar'' vilket jag gjorde. Men kollade dock bara vänster backspegel när det knappt var två meter kvar. Och för det vart jag kuggad.

12 086 Inlägg
18 april 2011
Du låter onekligen inte som en lugn kille smile

5 198 Inlägg
18 april 2011
5 (fem)körlektioner och ett år privat..privatkörningen kan man inte räkna som riktig övningskörning,för till 95% följer man ingen läroplan som man gör på körskolan utan man bara sitter och kör. När jag har övningskört med mina kids så har vi följt läroplanen från körskolan. sen tror jag dom ser lite hårdare på privatiser och testar dom annorlunda.

6 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Det ber jag ursäkt om, men för mig känns det som om att jag blir blåst på mina pengar. Som ja sa tidigare min kompis fick kortet efter 10 minuter. första gången fick jag köra 15 andra 35 och den här gången 50 minuter, som om de väntar på att hitta en ursäkt sen får jag vända... Jag är mycket medveten om det här med mognad för jag står inte skriker slynor eller giriga horungar när jag sitter i bilen utan jag sköter mitt men nu är jag lite arg och det blir vi alla när det känns som att man blir blåst.

6 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Gamligen jag förstår vad du pratar om för farsan är inte direkt klass ett lärare. Just därför gick jag till körskolan för att kolla om jag var redo och efter varje uppkörning har jag tagit ett litet uppehåll för att träna på mina ''fel'' och p.g.a av det har teori tiden också rykit och nu sitter jag här.

351 Inlägg
18 april 2011
Prova köra upp i en annan kommun? Jag körde upp förra hösten och hade tur som fick en chill instruktör. Vi snackade skit och han berömde mig för att jag kunde prata och koncentrera mig på körningen samtidigt wink Gäller att ha tur med vem man kör upp med..

5 198 Inlägg
18 april 2011
Flasp skrev:
Gamligen jag förstår vad du pratar om för farsan är inte direkt klass ett lärare. Just därför gick jag till körskolan för att kolla om jag var redo och efter varje uppkörning har jag tagit ett litet uppehåll för att träna på mina ''fel'' och p.g.a av det har teori tiden också rykit och nu sitter jag här.

Den där 2 månaders regeln som de har är ju värdelös..jag menar,,som köerna ser ut för uppskrivning/körning så är det inte säkert att man hinner mer än 1 försök.. när jag körde upp så va det ingen tidsbegränsning förutom innan tillståndet gick ut.

6 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Då får jag hoppas på ett sommarjobb så jag har råd med teori/uppkörning. Men jag pratar också under uppkörningen, koncentrerar mig hur bra som helst, inga tecken på att jag är en idiot och jag är hur lugn som helst under uppkörningen men men.

Jag har kört upp i farsta under alla dessa tre gånger och jag har tre polare som tagit kortet där. en som misslyckat 4 gånger men kom till farsta och fick 4 chanser när han backade och klara sig, den andra hade kört upp där 2 gånger tredje fick han kortet efter 10 minuter och den den tredje klara det efter nionde gången då han körde upp i sollentuna och farsta men helt plötslig fick han kortet när han fick en instruktör han aldrig tidigare fått.

2 924 Inlägg
18 april 2011
Felaktig rubrik
Inga konkreta frågor för diskussionsunderlag.

Detta hänvisas till -->> BLOGGEN

Låser.

// Mod peegee

~ Life is short, have FUN! ~

Sök