Annars är det ju skitlätt att bygga en egen Lmm, då får exakt det innermått man vill ha. Ja tyckte att säkringen såg ut att sitta lite långt ifrån batteriet faktist. Ser bra ut annars
_Performance_ skrev: Annars är det ju skitlätt att bygga en egen Lmm, då får exakt det innermått man vill ha. Ja tyckte att säkringen såg ut att sitta lite långt ifrån batteriet faktist. Ser bra ut annars
aah jo de är sant provar denna funkar det inte med den får ja hitta på något annat
ja jo de gör den fan. den va så stor så fanns inte direkt någon bra plats. ska nog kanske ta å flytta på den försöka klura ut något bättre ställe
_Performance_ skrev: Annars är det ju skitlätt att bygga en egen Lmm, då får exakt det innermått man vill ha. Ja tyckte att säkringen såg ut att sitta lite långt ifrån batteriet faktist. Ser bra ut annars
aah jo de är sant provar denna funkar det inte med den får ja hitta på något annat
ja jo de gör den fan. den va så stor så fanns inte direkt någon bra plats. ska nog kanske ta å flytta på den försöka klura ut något bättre ställe
Det gör du rätt i . Är väll max 30cm från batteriet den får sitta har ja för mig
timsi skrev: mjo, men tycker 3" är för mycke, gillar mest 2.5" men får se hur de blir, chippet ska ge 200hk men med orginal system så blir de väl 170 minst
ja de är väll smak sak låter ju lite mer när de blir större osv
hmm ja jo men annars kan du ju dra en 3" dp och sen 2.5" ?
jo precis jadå fast jag vill inte att de ska låta mer än vad bilen går utan de ska låta lite lagom så man kan sitta och köra med ljudet med jo 3" dp är tanken sen en övergång till 2.5" är tanken så turbon kan andas ut lite vettigt
espelund skrev: Fint projekt, undrar var du köpte din toning?
tack!
jag köpte den av någon snubbe på blocket som hade annons på färdig skuren toning kostade 700 kr så inte allt för dyrt. dock så är det lätt att den lossnar lite i kanter osv i bakruta och de små sido bakrutorna när toningen hamnar lite på sånt svart som är i kanten av glasrutan. men på dörrarna sitter den som ett smeck. inte lossnat ngt än iaf. fäster inte helt 100. sen blir utsikten lite smått vågig tycker jag.
timsi skrev: jo precis jadå fast jag vill inte att de ska låta mer än vad bilen går utan de ska låta lite lagom så man kan sitta och köra med ljudet med jo 3" dp är tanken sen en övergång till 2.5" är tanken så turbon kan andas ut lite vettigt
aah ne sant. hellre att den är tyst å går som fan än att den låter som fan å knappt går alls haha
ja men de är nog vettigt att köra på 3" dp iaf. jag pratade med en kille på turbomeck och han sa att om man trimmade upp osv nu i mitt fall va då en större turbo så va man tvungen å byta dp't till 3" eller liknande annars kunde man lika gärna köra med original turbo.
sen resten av biten var väll bra å ha 3" oxå men man kunde köra med mindre och det funkade bra sa han som t.ex 2.5" dock beror det väll på "hur stor turbo och setup" du har
precis jag bor i södra delen av sverige i blekinge och här finns en del "orter, samhällen" som det körs mycke 240 till 960 och i princip 70% av dom skulle jag vilja säga är bilar med mer ljud än vad motorn ger effekt å de vill inte jag
ja, ska man ha en ltt orginal så kan man köra på orginalet, men mitt system är 2.3cm större i diameter än orginalet så vet inte vad de är som sitter på de, men jag har beställt chip och en riktig wastegate från bsr så jag kan ställa upp laddet till 1.0 bar och en pysventil, men jag ska köra på 0.7-0.8 som ska ge 200hk men tills jag får pengar igen så blir de orginal
men mina tankar är att faktiskt optimera orginal snurran så gott de går så jag ska inte byta till större snurra, tycker de blir för mycke runt om med ett sånt byte och visst de hade inte varit fel men i och med att de är min första bil så vill jag inte lägga de på just denna de får bli på en 940 ft sen istället men 3 dp och sen ett flexrör till 2.5" men race/sport cat med en lagom 2.5" ljudämpare så kommer den andas lagom för de mål jag har men pengar sätter käppar i hjulen tills de finns pengar till de
timsi skrev: precis jag bor i södra delen av sverige i blekinge och här finns en del "orter, samhällen" som det körs mycke 240 till 960 och i princip 70% av dom skulle jag vilja säga är bilar med mer ljud än vad motorn ger effekt å de vill inte jag
ja, ska man ha en ltt orginal så kan man köra på orginalet, men mitt system är 2.3cm större i diameter än orginalet så vet inte vad de är som sitter på de, men jag har beställt chip och en riktig wastegate från bsr så jag kan ställa upp laddet till 1.0 bar och en pysventil, men jag ska köra på 0.7-0.8 som ska ge 200hk men tills jag får pengar igen så blir de orginal
men mina tankar är att faktiskt optimera orginal snurran så gott de går så jag ska inte byta till större snurra, tycker de blir för mycke runt om med ett sånt byte och visst de hade inte varit fel men i och med att de är min första bil så vill jag inte lägga de på just denna de får bli på en 940 ft sen istället men 3 dp och sen ett flexrör till 2.5" men race/sport cat med en lagom 2.5" ljudämpare så kommer den andas lagom för de mål jag har men pengar sätter käppar i hjulen tills de finns pengar till de
ja exakt ska de låta så ska det gå också
ja de har ju sådant kitt på bsr inte helt fel. om jag vore du skulle jag ta med wastegaten som är på 1.2 bar. jag har köpt en sådan för ska ha ett chip och annan wg på tills jag hunnit fått ihop allt jag behöver för bygget. ringde upp de på bsr å de sa att alla wgs är ställbara enda är att de är godkända för olika mycket. så den klarar av mer bar och är godkänd för det och kostar lika mycket
ja du får spara lite kolla runt å kanske hitta något billigt de gör jag ^^ de blir nog kanon det där ska du se :p
drog på hela rullen tänkte att eftersom att ja drog bort värme plåten från katten så drog ja på värmebandage istället kanske inte blir nö bra ??? va helt omöjligt å få fast värme plåten så kan de funka ?