au skrev:
Hej,
Köpte en bil igårkväll. En Audi a4 2.0 tfsi för att vara specifik
Hade cirka 40 mil att köra hem bilen på och hade minst sagt bråttom.
I glödens hetta fick jag den dumma idén att snitta bilen runt 180-190 km/h, och när en folkvangsbuss
hängde på mig bakom så ville jag dra ifrån. Jag drog på upp mot 240 km/h och folkvagnens avstånd ökade. Men det var ändå en jävla folkvagnsbuss att gå.
Drar ner till ca 200 km/h resterande strecka och folkvagnsbussen ligger en 200-300 meter bakom.
Hursom svänger av för att tanka 3-4 mil längre bort. Folkvagnsbussen svänger efter och innan en cirkulationsplats slår dom på blålysena. Hade inte en blekaste tanke på att det kunde varit en civilare. Jag överväger faktiskt lite om jag ska försöka dra iväg då jag inser att det redan är kört, men stannar motvilligt och lyssnar vad civilpoliserna har att säga.
Efter lite daltande och att ha sett deras kamera som spelat in allt, skriver jag på, -220 km/ h
Beslutet kommer handläggas av åklagare.
Nu undrar jag. På vägen som var mestadels 110 väg, vilka påföljder kan jag vänta mig?
Liten tröst är att min prövotid gick ut för cirkus 1 vecka sedan. Blir jag ändå av med kortet helt och får ta om det? Eller kan jag ha tur och få tillbaka det här? Isf 6 mån? 1 år? ännu längre?
Är 4000 kr maxbot eller kan det bli en mycket grövre summa när man har blandat in en åklagare?
Vad kul det blir att ringa försäkringsbolaget där jag igår tecknat 1 års försäkring a 16 000 och försöka säga upp denna.
Tycker det märkliga är att blåljusen inte kom på tidigare när jag låg i 180. Kanske fått ner till 160 så hade jag sluppit åklagaren. Men antar att jag får ta detta med min advokat.